روحانیت در دوران انقلاب کارنامه طلایی و ارزشمندی دارد

امام جمعه طبس گفت: روحانیت در طول ۱۴۰۰ سال گذشته و به ویژه در دوران انقلاب اسلامی کارنامه طلایی و ارزشمندی دارد.

امام جمعه طبسبه گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نمازجمعه طبس با اشاره به اختلافات اخیر بین برخی از مسئولان کشور، اظهار داشت: بگومگوهایی که به تازگی بین مسئولان رده بالای کشور مشاهده شد بسیار خطرناک است و باید مسئولان به خود آمده و به این اختلافات خاتمه دهند، چراکه علنی شدن این اختلافات موجب زیرسؤال رفتن جایگاه این مسئولان می‌شود.

وی با اشاره به حضور گسترده و کم‌نظیر ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و ضمن قدردانی از مردم، خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های مهم مردم در راهپیمایی، لزوم حفظ وحدت بین مسئولان بود که باید همه مسئولان به این درخواست مردم توجه کرده و اختلافات را کنار بگذارند.

خطیب جمعه طبس ادامه داد: متأسفانه تعداد معدودی در روز ۲۲ بهمن به بهانه اختلافات اخیر مسئولان رده بالای کشور، در قم و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اقدام ناشایستی را انجام دادند که این افراد با هر انگیزه و وابسته به هرکس که بودند، به طور قطع در میدان دشمن بازی کرده و به تکمیل پازل دشمن کمک کردند.

وی در این باره به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد که فرموده‌اند: «باتشکر فراوان از ملت بسیار عزیزی که در سال‌های طولانی قبل از انقلاب، و در حال پرهیجان انقلاب، و پس از پیروزی تا امروز، با همه فداکاری‌ها، جانبازی‌ها، سختی‌ها و فشارها، در صحنه حاضر شده و از اسلام بزرگ و میهن عزیز دفاع کردند؛ اما تقاضا دارم که بسیار بیدار، هوشیار و مراقب باشند که در این صفوف فشرده الاهی، شیاطین رخنه نکنند و تخم نفاق و اختلاف نیفشانند. دشمنان در کمین‌اند و درصدد اختلاف‌افکنی، و با قلم و زبان خود از هیچ افترا و تهمتی در راه شکست جمهوری اسلامی و رسیدن به مطامع کثیف خویش فروگذار نمی‌کنند و با شایعه‌پراکنی‌ها می‌خواهند در وحدت شما که وحدت الاهی است خلل ایجاد کنند.»

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اشاره کرد و یادآور شد: جشنواره فیلم فجر که همه ساله برگزار می‌شود معمولاً ضعف‌هایی دارد که متأسفانه امسال هم ایراداتی داشت.

وی ادامه داد: متأسفانه در اختتامیه جشنواره فیلم فجر امسال از افرادی تقدیر شد که سابقه اخلاقی و فکری و حتی ظاهر مناسبی نداشتند و حتی در این مراسم بازیگری مورد تقدیر قرار گرفت که در فتنه سال ۱۳۸۸ نقش داشته است.

مهاجریان تصریح کرد: صدا و سیما و برگزارکنندگان این مراسم باید توجه کنند تا افرادی که لیاقت و شایستگی ندارند مورد تقدیر و تشویق قرار نگیرند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید محلاتی از علمای بزرگ و نماینده حضرت امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران و همچنین روز «روحانیت و دفاع مقدس» و روز «عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج»، بیان کرد: روحانیت در طول ۱۴۰۰ سال گذشته و به ویژه در دوران انقلاب اسلامی کارنامه طلایی و ارزشمندی دارد و به همین دلیل دشمنان همواره به دنبال خدشه‌دار کردن و زیر سؤال بردن جایگاه روحانیت بوده‌اند.

خطیب جمعه طبس اضافه کرد: امروز متأسفانه جریان انحرافی با نفوذ در برخی مدیریت‌های کشور، ادعای ارتباط با امام زمان و بی‌نیازی از روحانیت و رهبری را دارد، که باید همه ما نسبت به این موضوع مراقب باشیم.

تبریک سالروز ولادت حضرت امام عسکری(ع) براساس روایتی و همچنین سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، تسلیت سالروز شهادت حضرت معصومه(س)، تأکید بر لزوم فراهم آوردن ازدواج آسان جوانان، و گرامیداشت اربعین آیت‌اله تهرانی از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =