افزایش ۲۰درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه ۹۲

رئیس جمهور در گفت‌و‌گویی تلویزیونی با تشریح بودجه سال ۹۲ از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده خبر داد.

http://www.bultannews.com/files/fa/news/1391/12/6/143665_502.jpg

طبس نیوز: رئیس جمهور در گفت‌و‌گویی تلویزیونی با تشریح بودجه سال ۹۲ از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده خبر داد.
به گزارش کیهان، محمود احمدی‌نژاد شامگاه شنبه در این گفت‌و‌گوی زنده رادیو و تلویزیونی با بیان اینکه بودجه ۹۲ چهارشنبه این هفته تقدیم مجلس می‌شود. اظهار کرد: ما در بودجه سال آینده حداقل مقدار فروش نفت را منظور کردیم و هزینه‌های جاری کشور را به شدت کاهش دادیم.
رئیس جمهور سرمایه گذاری عمرانی سال آینده را معادل سال ۹۱ دانست و تصریح کرد: عده‌ای معتقدند ما به بودجه انقباضی محتاجیم اما ما نیازمند رشد اقتصادی هستیم و نیاز به بودجه انقباضی نداریم.
وی افزود: استفاده از اموال راکد سازمان‌ها و دولت برای سرمایه گذاری را برای بودجه سال آینده تقویت کرده‌ایم. حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان را به بخش عمرانی اختصاص داده‌ایم و ۱۴۵ هزار میلیارد تومان در بخش سرمایه گذاری دولتی پیش بینی شده است.
رئیس قوه مجریه در ادامه با اشاره به اینکه در بودجه سال بعد تلاش کرده‌ایم که قدرت خرید مردم افزایش یابد، تصریح کرد: دو هزار میلیارد تومان برای پزشک خانواده، ۲۷۶۰ میلیارد تومان برای یارانه و ارز دارو، ۱۱۳۵ میلیارد تومان برای نان و کالاهای اساسی و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای حفظ و رشد جمعیت اختصاص داده‌ایم.
وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده حقوق کارمندان و بازنشستگان ۲۰ درصد رشد خواهد داشت، اظهار کرد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای مناطق محروم قرار داده‌ایم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها میزان پرداخت یارانه نقدی افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: یکی از کارهای مهم ما برای سال آینده، هدفمندی یارانه هاست که از راه‌های موثر کاهش سهم ارز نفتی در بودجه دولت و اقتصاد ملی است که اگر بخواهیم آن را در یک جمله خلاصه کنیم به معنای دریافت از همه مردم است و معنای آن این است که قدرت خرید دهک‌های پایین تعدیل می‌شود.
احمدی‌نژاد درباره افزایش قدرت خرید مردم تاکید کرد: اگر گام دوم هدفمندی را در سال ۹۲ اجرا کنیم قدرت خرید افزایش پیدا خواهد کرد. یعنی هم کاهش امسال جبران می‌شود و هم رشد قیمت‌های سال ۹۲ جبران می‌شود و قدرت خرید ۷ دهک بالا می‌رود، ولی پرداخت‌های مستقیم برای همه یکسان است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است دهک‌هایی حذف شوند یا خیر؟ اظهار کرد: مطالعاتی شده که دهک‌هایی حذف شوند و ما افرادی را هم شناسایی کرده‌ایم ولی فعلا برنامه حذف اجرا نمی‌شود.
احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای واریز عیدی به مردم، با بیان اینکه من واژه جبرانی را در مقایسه با عیدانه بیشتر می‌پسندم، گفت: رقمی از صندوق توسعه ملی قرض کردیم و مبلغ ۸۵ هزار تومان برای عموم مردم و مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفتیم. هم چنین یارانه اسفند را در آخر اسفند واریز می‌کنیم.
رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی در مورد افزایش شدید قیمت خودرو با بیان اینکه در حال حاضر در خودرو یک حالت انحصار پیدا شده است اظهار کرد: من دارم به این نتیجه می‌رسم که ما کنترل واردات خودرو را از وزارت صنعت بگیریم، چون وزارت صنعت در مقابل واردات مانع تراشی می‌کند و خودروسازان داخلی هم دارند در حق مردم اجحاف می‌کنند. چطور می‌شود یک خودروی پراید را از ۸ میلیون به ۱۸ میلیون یا ۲۰ میلیون برسانید و بعد بگویید داریم ضرر می‌کنیم؟
احمدی‌نژاد ادامه داد: لذا من امیدوارم خودشان اصلاح کنند و درست نیست که ما وارد شویم و با کسی برخورد کنیم.
رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۲ کاملاً هدفمند تدوین شده است گفت: امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بودجه با کمترین تغییرات به دولت برگردد که ما بتوانیم اداره کنیم. ما سه دوازدهم را هم داریم می‌دهیم چون احتمال می‌دهیم که مجلس قبل از پایان سال نتواند رسیدگی را شروع کند و ۱۵ روز هم تعطیلات نوروز داریم و عملاً رسیدگی به این لایحه مانند پارسال در خردادماه خواهد بود.
احمدی‌نژاد تأکید کرد: این پروسه تقریباً ۳ ماه طول می‌کشد، ولی ما پیش بینی کرده‌ایم که اگر قانون بودجه آمد، قوانین و احکامش از ۹۲/۱/۱ قابل اجرا باشد.
برنامه گفت‌و‌گوی زنده رئیس جمهور با مردم همواره از سوی تلویزیون بطور کامل و زنده پخش شده است اما این بار که برای اولین بار علاوه بر مجری صدا و سیما تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر نیز برای این برنامه به ریاست جمهوری دعوت شده بودند، صدا و سیما بخش پرسش این خبرنگاران و پاسخ‌های رئیس جمهور را به بعد از پخش سریال شبکه یک موکول کرد.
رئیس جمهور در ادامه گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود که پس از وقفه‌ای حدوداً یک ساعته از سوی صدا و سیما، پس از پخش سریال شبکه یک بصورت غیرمستقیم پخش می‌شد، گفت: ما برنامه وسیعی برای توسعه کشاورزی را از سال گذشته آغاز کردیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه حدود ۵۰ سال است که اقتصاد ما وابسته به درآمد نفت است، اظهار کرد: اگر در این درآمد یک نوسان تند اتفاق بیفتد آثارش را می‌گذارد. ما باید مدیریت کنیم و در این راستا کارهای درازمدت داریم انجام می‌دهیم.
در ادامه خبرنگار خبرگزاری مهر سؤال خود را در قالب انتقاداتی از عملکرد اقتصادی دولت در حوزه‌هایی نظیر اشتغال، هدفمندی یارانه‌ها، وضعیت درآمد‌ها و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کرد که در این میان رئیس جمهور خطاب به این خبرنگار گفت: گویا جای من و شما با یکدیگر عوض شده است.


خبرنگار مذکور ادامه داد که این موارد از دغدغه‌های مردم است که احمدی‌نژاد نیز پاسخ داد: گویا این‌ها دغدغه‌های ذهنی شماست.
رئیس جمهور افزود: یک فردی مطرح کرده که بزرگ‌ترین فساد اقتصادی در دوره ما اتفاق افتاده، در دوره ما پنج تا جنگ نیز اتفاق افتاده، ارتباط آن به دولت چیست؟ خیلی‌ها کارهای بسیاری می‌کنند اما چه ربطی به دولت دارد؟ آیا دولت نقشی داشته؟ من همچنان می‌گویم که پاک‌ترین دولت هستیم. بله، کسانی که حقوق ثابت می‌گیرند در این یک سال آسیب دیده‌اند. قبل از یک سال چگونه بود؟ آیا آسیب دیدند؟
گفتنی است، مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما درباره توقف پخش زنده گفت‌و‌گوی رئیس جمهور گفت: این کار با هماهنگی معاونت اطلاع رسانی ریاست جمهوری انجام شد و این‌ها برنامه‌هایی است که از قبل برنامه ریزی می‌شود و صدا و سیما در آن دخیل نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =