طبس گلی است که به گلستان خراسان جنوبی پیوست

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرستان طبس قطعه‌ای از بهشت است که به بهشت خراسان جنوبی اضافه شد و گلی است که به گلستان خراسان جنوبی پیوست.

طبس نیوز: استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرستان طبس قطعه‌ای از بهشت است که به بهشت خراسان جنوبی اضافه شد و گلی است که به گلستان خراسان جنوبی پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس، قهرمان رشید در نشستی با مدیران ادارات و نهادهای طبس که در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: سال‌هاست که موضوع انتزاع طبس از استان یزد مطرح شده و پیگیری می‌شود، که بر اساس اطلاعات موثق، این موضوع خواست اکثر قریب به اتفاق مردم طبس و گروه‌های مرجع در این شهرستان بود.

وی ادامه داد: گرچه استان یزد دارای سوابقی درخشان و مردمی متدین، شریف، فهیم و فرهنگی است، اما مجموعه شهرستان‌های استان خراسان جنوبی نیز از جمله شهرستان بیرجند هم دارای مردمانی اینگونه است و حتی در زمینه تعداد دانشجو و استاد دانشگاه یکی از دانشگاهی‌ترین استان‌ها و شهرهای کشور است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: استان خراسان جنوبی دارای انسان‌هایی وارسته، متفکر، بافرهنگ، پیشتاز در مشارکت‌های مردمی و دارای سنت‌های حسنه معتبر با ریشه‌های توحیدی است که شهرستان طبس نیز از همین سنخ است و افتخار می‌کنیم که در خدمت مردمانی از این نوع باشیم.

رشید خاطرنشان کرد: شهرستان طبس قطعه‌ای از بهشت است که به بهشت خراسان جنوبی اضافه شد و طبس گلی است که به گلستان خراسان جنوبی پیوست.

وی ضمن تقدیر از مسئولان استان یزد و شهرستان طبس، گفت: تاکنون تمامی مراحل تغییر و تحول بدون هیچ‌گونه مشکلی و به نحو مطلوب انجام شده است و با همکاری و همراهی مطلوبی که در مسئولان وجود دارد قطعاً از این پس نیز هیچ مشکلی در این زمینه پیش نخواهد آمد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: استان خراسان جنوبی دارای بالاترین اعتبارات کشور است به طوری که در سال گذشته از دو محل بالغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های توسعه کشاورزی داشته که مقدار زیادی از آن هم جذب شده است.

وی ادامه داد: شهرستان طبس به عنوان یک قطب کشاورزی می‌تواند نقش مهم و مؤثری در استان داشته باشد که به همین دلیل بخشی از اعتبارات سال گذشته طرح‌های توسعه کشاورزی استان برای شهرستان طبس درنظر گرفته شده است.

رشید همچنین به معادن متعدد و متنوع شهرستان طبس اشاره کرد و اظهار داشت: خراسان جنوبی از استان‌های پرظرفیت و توانمند کشور در زمینه معدن است که به همین دلیل کارگروه معادن استان با آئین‌نامه مشخص در نخستین فرصت پس از تعطیلات نوروز تشکیل می‌شود تا پروانه بهره‌برداری آن دسته از معادنی که ثبت شده اما بهره‌برداری نمی‌شود باطل شده و معادن در اختیار افراد و مجموعه‌های دیگری قرار گیرد.

وی افزود: استان خراسان جنوبی دارای تعداد زیادی جوان تحصیل کرده است که می‌توانند در زمینه بهره‌برداری از معادن مشارکت کنند که ما هم از محل صندوق توسعه ملی و منابع استانی آن‌ها را حمایت می‌کنیم تا به این طریق شاهد تحولی قابل توجه در بخش معدن استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به وجود بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز کشور در طبس خاطرنشان کرد: مطالعات مختلفی برای بررسی ذخایر نفت و گاز موجود در طبس انجام شده است که امیدواریم با توجه بیشتر دولت و مسئولان برای بهره‌برداری از این ذخایر، شاهد توسعه بیشتر شهرستان طبس باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان طبس در مدخل خراسان بزرگ قرار دارد، همواره و به‌ویژه در ایام تعطیلات عید نوروز پذیرای جمع کثیری از زائران و مسافران است که باید زیرساخت‌ها، امکانات و خدماتی متناسب در این شهرستان ایجاد شود.

رشید همچنین از احتمال برگزاری جلسه آینده شورای اداری استان خراسان جنوبی در شهرستان طبس خبر داد.

دیدگاهی در “طبس گلی است که به گلستان خراسان جنوبی پیوست

  1. با سلام با این عمل سرمایه و بودجه این شهرستان جهت راه اندازی شهرستان بیرجند هزینه خواهد شد شهرستانی که بعد از ۱۰ سال از مرکز استان شدنش می گذرد هنوز نتواسته است مشکلات شهری خود را حل نماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − شش =