الحاق طبس بر غنای فرهنگی خراسان جنوبی افزود

امام جمعه بیرجند با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر الحاق طبس به خراسان جنوبی گفت: الحاق طبس بر غنای فرهنگی خراسان جنوبی افزود.

طبس نیوز: امام جمعه بیرجند با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر الحاق طبس به خراسان جنوبی گفت: الحاق طبس بر غنای فرهنگی خراسان جنوبی افزود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه خراسان جنوبی به لحاظ فرهنگی در کشور سرآمد است، اظهار کرد: بدون تردید الحاق شهرستان طبس به خراسان جنوبی بر غنای فرهنگی استان می‌افزاید.

وی از شهرستان طبس به عنوان وسیع‌ترین شهرستان ایران یاد کرد و افزود: خراسان جنوبی همواره از امن‌ترین استان‌های کشور بوده که برخی اظهارنظرهای غیر کارشناسی مبنی بر الحاق طبس به خراسان جنوبی در این زمینه مطرح شده بود.

امام جمعه بیرجند به پیشینه تاریخی و ثروت عظیم معنوی خراسان بزرگ به ویژه خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: مردمان طبس به لحاظ فرهنگی به مردم خراسان نزدیک‌تر هستند.

رضایی بیرجندی به برخی شاخص‌های برتر بودن خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین شاخص امنیت است که در کشور جز استان‌ها برتر بوده و در زمینه کمک به همنوعان و افراد محروم این استان رتبه نخست را دارد.

وی مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور را در سال جاری انتخابات دانست و تاکید کرد: همه جریان‌ها و گروه‌ها با پیروی از ولایت برای برگزاری انتخاباتی پرشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه بیرجند حماسه سیاسی امسال را حضور میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای خواند و گفت: مردم ما باری دیگر در خردادماه به صحنه می‌آیند و توطئه‌های دشمن را به مانند فتنه ۸۸ خنثی می‌کنند.

رضایی بیرجند با تاکید بر توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از سوی مردم و کاندیداها، خواستار رعایت اخلاق در انتخابات شد.

وی یکی از حماسه‌های تاریخ مردم ایران را حماسه ۱۲ فروردین ۵۸ برشمرد و افزود: در این روز مردم با رای بالا به نظام جمهوری اسلامی رای دادند و تغییر رژیم شاهنشاهی را خواستار شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهار =