رعایت اخلاق شاخصه مهم بازرسان انتخابات باشد

رعایت اخلاق شاخصه مهم بازرسان انتخابات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان در همایش بازرسان، سربازرسان و اعضای هیئت‌های بازرسی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان فردوس، طبس، بشرویه و سرایان اظهار داشت: اخلاق همواره به‌ عنوان یکی از راهکارهای مطمئن در راستای سلامت فردی و اجتماعی مطرح بوده و در طول تاریخ نیز ادیان الهی و اندیشمندان قدیم و جدید بر آن تأکید داشته‌اند.

وی حقیقت، خیر و زیبایی را سه عامل ماندگاری هر نظام دانست و گفت: هیچ خیری در عالم وجود ندارد که سرچشمه آن به اهل‌بیت (ع) نرسد و نظام اسلامی ما نیز نشأت گرفته از پیامبران و امامان است.

عضو هیئت بازرسی بر انتخابات خراسان‌جنوبی افزود: نسخه خیری که امروز با عنوان بیداری اسلامی در جهان تکثیر شده مربوط به ایران اسلامی است.

لطفیان تصریح کرد: امروز مخالفان دولت سوریه که با اسرائیل پیوند خورده‌اند نسخه تحریف شده شعار نه غزه نه لبنان در فتنه سال ۸۸ را به گونه‌ای دیگر سر می‌‌‌دهند.

وی یادآور شد: این پیوند در واقع برای براندازی حکومت‌هایی است که قصد تحقق آرمان‌های الهی و اسلامی را دارند.

عضو هیئت بازرسی بر انتخابات خراسان‌جنوبی رعایت ادب، رعایت صدق در گفتار، رعایت متانت و پرهیز از سخنان عاری از حقیقت را از جمله شاخصه‌های بازرسان انتخابات برشمرد.

لطفیان اطلاع کامل از قوانین اجرایی انتخابات و بازرسی، رعایت بی‌طرفی کامل در طول مدت رأی‌گیری، رفتار احترام‌آمیز با اعضای شعبه و مردم، توجه به اعتراضات احتمالی مردم را از دیگر شرایط اساسی بازرسان عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =