رئیسی سخنران ویژه مراسم ۵ اردیبهشت در طبس

فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه به‌عنوان سخنران ویژه مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت در طبس دعوت شده است.

طبس نیوز: فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه به‌عنوان سخنران ویژه مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت در طبس دعوت شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، احمد طالبیان‌مقدم در جلسه شورای اداری شهرستان طبس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکای جنایتکار در صحرای طبس اظهار داشت: علی‌رغم تمام مشکلاتی که طی سالیان گذشته در مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت‌ماه در طبس وجود داشت و معمولاً در این مراسم نامی از طبس برده نمی‌شد؛ اما امسال این مراسم کاملاً با مدیریت شهرستان طبس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه برنامه‌ریزی مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت ماه در بیرجند عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، از تعدادی مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برای حضور در مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت‌ماه در طبس دعوت شده است.

فرماندار طبس افزود: تلاوت آیاتی از قرآن مجید، اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران به‌وسیله دسته موزیک سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی، بیان خیرمقدم به‌وسیله فرماندار طبس، قرائت قطعه شعری درباره واقعه صحرای طبس، اجرای سرود به‌وسیله گروه سرود یکی از مدارس طبس، سخنرانی امام جمعه طبس، نماینده مردم طبس در مجلس، استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه به‌عنوان سخنران ویژه، از جمله برنامه‌های احتمالی پیش‌بینی شده برای اجرا در مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت در طبس است.

وی با بیان اینکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا مراسم به نماز جماعت ظهر و عصر ختم شود، ادامه داد: نمایش آثار بجامانده از قطعات هواپیما و بالگردهای آمریکایی در واقعه طبس، حضور نخستین افراد حاضر در صحنه شکست آمریکا در صحرای طبس در مراسم به‌عنوان راوی، برگزاری همایش کویرنوردی و برگزاری مسابقات متعدد ورزشی از جمله دو صحرانوردی نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

طالبیان مقدم یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ هزار نفر در این مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت در طبس شرکت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دیدار استاندار خراسان جنوبی با مردم دیهوک و عشق‌آباد در روز چهارم اردیبهشت، برگزاری مراسم شکرگزاری در امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس در شب پنجم اردیبهشت، و برگزاری جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی در طبس در پنجم اردیبهشت نیز پیش‌بینی شده است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الحاق طبس به استان خراسان جنوبی، بیان داشت: انتزاع طبس از استان یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی خواست ۱۱ ساله مردم طبس بود که از تمامی افرادی که در راستای تحقق این خواسته مردم تلاش کرده‌اند تا به این طریق امنیت و آرامش در این شهرستان برقرار شود، تقدیر می‌کنم.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه وجود تعدادی مخالف و موافق در هر کاری طبیعی است، اما در الحاق طبس به خراسان جنوبی مردم طبس به‌خوبی مسائل را درک کردند به طوری که در مدت الحاق به خراسان جنوبی هیچ مشکل خاصی در سطح شهرستان طبس ایجاد نشده است.

طالبیان‌مقدم اضافه کرد: البته مخالفان اندکی بودند و کارهای ناشایستی انجام دادند که برابر قانون از این اقدامات جلوگیری شد و تمام مسئولان طبس آماده‌اند تا در راستای اجرای مطلوب مصوبه دولت اهتمام ورزند.

این مسئول همچنین با اشاره به ارتقای برخی ادارات طبس به معاونت اداره کل بیان کرد: هر اداره‌ای باید خود از طریق اداره کل و وزارتخانه مربوطه پیگیری کند تا چارت جدید سازمانی ابلاغ شده و به معاونت اداره کل ارتقا یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به الحاق طبس به استان خراسان جنوبی و ضمن تأکید بر لزوم حفظ و توسعه وحدت بین مسئولان، اظهار داشت: باید همه ما مسئولان دقت کنیم تا رفتار، گفتار، کردار و حرکات‌مان بوی تفرقه ندهد، چراکه تفرقه بدترین آسیب را به انقلاب وارد می‌کند.

محمدعلی عبدالله‌زاده با اشاره به اینکه ائمه جمعه محور وحدت هستند، اضافه کرد: ممکن است مسئولان نقطه‌نظرات متفاوتی داشته و حتی نسبت به عملکرد یکدیگر انتقاد داشته باشند که این طبیعی است، اما این موضوع نباید موجب ایجاد تفرقه و خدشه‌دار شدن وحدت شود، چون در صورت ایجاد تفرقه ابتدا مصالح مردم و توسعه شهرستان قربانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال ایجاد تفرقه بین مسئولان هستند، تصریح کرد: من به تعهد و شعار خود مبنی بر «وحدت بر محور ولایت» پایبندم و مطمئن باشید که کسی نمی‌تواند بین من و امام جمعه طبس اختلاف بیاندازد.

این مسئول تصریح کرد: موضوع مهم برای من آینده و توسعه طبس است و بهتر است که مسئولان با سعه‌صدر انتقادات مردم که ولی‌نعمتان‌ما هستند را پذیرفته و با آنان صادقانه برخورد کنند.

عبدالله‌زاده گفت: تغییر در تقسیمات سیاسی از وظایف و اختیارات دولت است و صادقانه اعلام می‌کنم که در الحاق طبس به استان خراسان جنوبی با من هیچ هماهنگی و مشورتی نشد و من از این موضوع هیچ اطلاعی نداشتم.

وی افزود: به هر حال طبس به خراسان جنوبی ملحق شده و به تصمیم دولت احترام می‌گذاریم، اما شیرینی این الحاق زمانی است که مردم با وحدت و همدلی به خواسته‌های خود از جمله استقلال حوزه انتخابیه طبس برسند.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تغییر تقسیمات سیاسی در تمام کشور موافق و مخالف دارد، اما ما باید وجود بلوغ سیاسی در شهرستان طبس را اثبات کرده و بدون موضع‌گیری دلایل مخالفان را هم بشنویم، فضای وحدت را برهم نزنیم و با تفاهم، وحدت و انسجام مانند گذشته، در راستای کمک به مردم و توسعه شهرستان طبس تلاش کنیم.

عبدالله‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از تصویب اختصاص دو درصد حقوق مالکانه معادن طبس به شهرستان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، خواستار احداث موزه‌ای در طبس حاوی آثار بجامانده شکست حمله نظامی آمریکا شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم همچنین راه‌اندازی جایگاه سی‌ان‌جی را یکی از نیازهای ضروری شهرستان طبس دانست.

حجت‌الاسلام قاسم اخلاقی‌فرد امام جمعه عشق‌آباد طبس نیز در این جلسه سخنرانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =