شهید احمد اخوان صفّار

از ملت شهید پرور می‌خواهم، همین طور که تا کنون همگام و هم صدا با امام عزیزمان بوده‌اند، بعد از این هم، بلکه بیشتر از پیش، گوش به فرمان امام عزیز خود باشند و امام عزیزمان این فرزند زهرا را تنها نگذارند و راه شهدا را ادامه دهند، و در راه خدا تا آخرین قطرهٔ خونشان با دشمنان اسلام بجنگند.

شهید احمد اخوان صفّارشهید احمد اخوان صفّار
نام پدر: ابوالقاسم
تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱/۱۶

 

 

 

زندگینامه
کودکی در چهارم آذر سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شهرستان طبس به دنیا آمد که نامش را احمد نهادند.
احمد پس از سپری نمودن دوره اولیّه کودکی در شش سالگی جهت کسب علم و دانش قدم در راه تحصیل گذاشت و تحصیلات خود را تا دورهٔ متوسطه ادامه داد.
نوجوانی احمد که همراه بود با جریان پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی بود تا ایشان در پخش اطلاعیه های حضرت امام و در مجالس مذهبی و سیاسی علیه رژیم طاغوت در شهرستان نقش فعّالی داشته باشد، با شروع جنگ تحمیلی دل شیدایش در آرزوی شهادت پرپر می‌زد و هر لحظه اشتیاق و بی قراریش برای پیوستن به یاران رزمنده بیشتر می‌شد. سرانجام پس از آمادگی به ندای رهبرش لبیک گفت و سه مرتبه عازم جبهه های جنگ گردید و او پس از فداکاری‌ها و رشادت‌ها در منطقه فاو، در عملیات والفجر هشت، در ۱۳۶۵/۱/۱۶ مفقودالاثر شد تا اینکه پس از ده سال انتظار در تاریخ ۱۳۷۵/۸/۸ روح مطهر و بلندش بر دوش ملت حزب الله تشیع شد و در کنار همرزمان دیگرش در گلزار شهدای امام زاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان آرامش یافت.
‹ یادش نیک و راهش پایدار›

محفل خوبان عالم را فروغی ، رونقی                   حلقه عشاق را شمع شبستانی شهید
بعد از این منزل نمی دانم کمال آدمی                 هفت شهر عاشق را خط پایانی شهید

گزیده ای از وصیتنامه شهید
«از ملت شهید پرور می‌خواهم، همین طور که تا کنون همگام و هم صدا با امام عزیزمان بوده‌اند، بعد از این هم، بلکه بیشتر از پیش، گوش به فرمان امام عزیز خود باشند و امام عزیزمان این فرزند زهرا را تنها نگذارند و راه شهدا را ادامه دهند، و در راه خدا تا آخرین قطرهٔ خونشان با دشمنان اسلام بجنگند.».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =