اقدام رئیس جمهور در معرفی نامزد انتخاباتی تخلف است/آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اقدام رئیس جمهور در معرفی یکی از افراد به عنوان داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجرمانه تشخیص داده شد.

طبس نیوز: سخنگوی شورای نگهبان گفت: اقدام رئیس جمهور در معرفی یکی از افراد به عنوان داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجرمانه تشخیص داده شد.

عباسعلی کدخدایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: این اقدام رئیس جمهور در جلسه صبح امروز هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مطرح و به اتفاق آراء  ،تخلف و دارای عنوان مجرمانه تشخیص داده شد.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد تا موضوع برای رسیدگی قضایی به قوه قضائیه اعلام شود.

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی گفت: از امروز کار رسیدگی به پرونده داوطلبان ریاست جمهوری یازدهم آغاز شده است.

کدخدایی با اشاره به تشکیل جلسه صبح امروز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و رسیدگی به چند پرونده افزود: امیدواریم طبق ماده ۵۷ قانون ، بتوانیم در فرصت قانونی ۵ روزه که در ا ختیار است و ۵ روز هم برای رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده ،‌ نتایج را پایان اردیبهشت به وزارت کشور اعلام کنیم.

وی گفت: انتظار می رود وزارت کشور اسامی نهایی داوطلبان ریاست جمهوری  یازدهم را اول خرداد به داوطلبان و رسانه ها اعلام کند.

کدخدایی درباره استعلام از مراجع ذیصلاح درباره داوطلبان افزود: در انتخابات ریاست جمهوری بحثی از استعلام و اینگونه موارد نیست و طبق ماده ۵۷ قانون شورای نگهبان پس از دریافت اسامی ، بررسی های خود را آغاز و نظر خود را به وزارت کشور اعلام می کند.

وی گفت: البته داوطلبان اگر مدارک مثبته ای در زمینه صلاحیت خود داشته باشند می توانند به شورای نگهبان ارائه کنند.

کدخدایی درباره تعریف شورای نگهبان از رجل سیاسی مذهبی بودن داوطلبان ریاست جمهوری افزود: از نظر اعضای شورای نگهبان شخصیت هایی که در زمینه های مذهبی و سیاسی فعالیت های قابل توجهی داشته باشند و نزد افکار عمومی از این جهات برجسته و شخصیت شناخته شده باشند رجل سیاسی مذهبی تلقی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + بیست =