کاندیداهای ریاست‌جمهوری پس از رای دادن، چه گفتند؟

کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری که جمعشان به ۶ نفر رسیده است، هر کدام پس از انداختن رایشان در صندوق انتخابات، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

طبس نیوز: کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری که جمعشان به ۶ نفر رسیده است، هر کدام پس از انداختن رایشان در صندوق انتخابات، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از ساعت ۸ صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری که جمعشان به ۶ نفر رسیده است، هر کدام پس از انداختن رایشان در صندوق انتخابات، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

*جلیلی: همه کاندیداها بایستی به منتخب مردم کمک کنند

به گزارش تسنیم، سعید جلیلی پس از دادن رای در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هر کس را که مردم انتخاب کنند و نام وی از صندوق‌ها بیرون بیاید باید مورد احترام همگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: همه کاندیداها بایستی به منتخب مردم کمک کنند تا فردی که منتخب مردم شده به مردم خدمت کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به هواداران کاندیداها دارید، گفت: از آحاد مردم و هواداران کاندیداها می‌خواهم که به خلق حماسه سیاسی کمک کنند و خلق این حماسه زمانی کامل می‌شود که بعد از اعلام نتایج به رای مردم احترام گذاشته شود و هر کسی را که مردم انتخاب کنند همان است.

*رضایی: مردم به هر کسی رای بدهند خدا را شکر خواهم کرد

محسن رضایی نیز که به روستای منجیل‌آباد رباط‌کریم برای رای‌دادن رفته بود، در جمع خبرنگاران گفت: پیام من به ملت ایران این است که انتخابات و تعیین دولت، نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا از دستاوردهای بزرگ خود ملت ایران است که به بهای سنگینی آن را به دست آورده‌‌ایم و تعیین سرنوشتمان به دست خودمان افتاده است.

وی افزود: ما باید از این میراث گرانقدر امام (ره) و شهدا مراقبت کنیم و مراقبت کردنمان این است که در انتخابات حضور فعال و باشکوهی داشته باشیم تا ثابت کنیم که به دستاوردهای خودمان وفادار هستیم.

رضایی تصریح کرد: فراز و نشیب‌های فراوانی در زندگی مردم وجود دارد اما نباید اینها مانع از حضور مردم در انتخابات شود و مردم باید خودشان سرنوشت‌شان را تعیین کنند، لذا از مردم تقاضا می‌کنم که در عرصه انتخابات حاضر شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از اینکه رئیس‌جمهور شدید اولین کاری که می‌کنید، چیست؟، گفت: اولین کاری که در دولتم می‌کنم این است که مشکل گرانی و بیکاری را حل خواهم کرد.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت عدم پیروزی چه توصیه‌ای به هوادارانتان دارید، خاطرنشان کرد: مردم به هر کسی رای بدهند، خدا را شکر خواهم کرد و مطمئن هستم که ملت ایران حماسه‌ای متفاوت و باشکوه را رقم خواهند زد.

همچنین وی بعد از رای دادن در روستای منجیل آباد بر سر مزار شهدای این روستا حاضر شد و گفت: اعیاد ماه شعبان را به اهالی روستای منجیل آباد و تمامی ملت ایران تبریک می‌گویم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود : من سرباز رهبری هستم و آمده‌ام تا به آرزوی شهدا مبنی بر زندگی بهتر برای ملت ایران جامه عمل بپوشانم و لذا به خاطر همین در عرصه انتخابات حاضر شدم.

* حسن روحانی: تا مردم در صحنه‌اند، قدرتِ مقاومت در قبال دشمنی‌ها داریم

حسن روحانی پس از انداختن رای خود در صندوق رای مسجد جامع امام رضا (ع) در شهرری در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز سرنوشت ملت ایران است و کسی فکر نکند که با نرفتن به پای صندوق‌های رای مشکلی حل می‌شود. بدانند اگر کسی پای صندوق‌های رای نرفت به انتخاب خودش رای نداده، بلکه به عدم انتخاب رای داده است.

حسن روحانی در ادامه پس از شرکت در انتخابات با بیان اینکه همه باید در انتخابات شرکت کنند و در سرنوشت‌ آینده کشور را مشخص کنند، گفت: بنده نیز به پای صندوق رای آمده‌ام تا در انتخابات ریاست‌جمهوری و البته شورای شهر و روستا شرکت کنم. انشالله همه ملت ایران نیز پرشور در سراسر کشور در انتخابات شرکت خواهند کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پایان سخنان خود تصریح کرد: تا وقتی که  مردم در صحنه هستند، قدرتِ مقاومت در قبال دشمنی‌های دشمنانمان داریم و تا وقتی که مردم در صحنه هستند با حمایت آنان می‌توانیم مشکلاتی که در کشور وجود دارد را حل و فصل کنیم.

* غرضی: نظری که وزارت کشور، شورای نگهبان و مردم بدهند، مورد تایید من است

اولین کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری که در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت، سیدمحمد غرضی بود.

وی جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز روز ملی انتخابات است که زمینه‌سازی نوسازی است و مردم دین خود را نسبت به نظام انجام می‌دهند، گفت:بصیرت باعث حضور گسترده مردم در انتخابات شده و این انتخابات فاصله غنی و فقیر را کم می‌کند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان اینکه امروز روز محشر انتخابات است، افزود: ملت ایران امروز ثابت می‌کند که به لحاظ نرم افزاری توانایی مقابله را در برابر حملات سخت افزاری دشمن را دارد من قطعا امروز ۵۵ میلیون نفر به پای صندوق‌های رای خواهند آمد.

غرضی در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور نشوید چه خواهید کرد، گفت: من هوادار ندارم و اگر جایی باز کرده باشم، قلوب ملت ایران است، بنابراین از مردم می‌خواهم در حق دولت مستقر دعا کنند. من نه ستاد داشتم و نه سخنگو؛ به ملت بدهکارم و از کسی طلبکار نیستم؛ اگر هم رای نیاوردم به سرکار قبلی‌ام بر می‌گردم.

وی درباره تمایلش برای شرکت در کابینه دولت آتی، گفت: در صورتی که شعارهای من را قبول کنند بله؛ دیدم که چند نفر از کاندیداهای دیگر حرف من را قبول کردند. اگر آنها گفتند که انتخاب استانداران را به رای مردم می‌گذارند و شعار ضد تورم می‌دهند خیلی خوشحال می‌شوم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درخصوص تبعیتش از نتایج انتخابات تاکید کرد: من با ملت و همکارانم همکاری می‌کنم؛ ملت ایران صد سال است که دائم در صحنه حضور دارد.

وی ادامه داد: به وزارت کشور نامه نوشتم که هیچ نماینده‌ای آنجا ندارم همه عزیزان حاضر در وزارت کشور نماینده من هستند زیرا آنچه که انتخابات را سامان می‌دهد رای مردم است، بنابراین نظری که وزارت کشور، شورای نگهبان و مردم بدهند، مورد تایید من است.

غرضی در پاسخ به این سوال که آمریکا ادعا دارد که انتخابات ما را قبول ندارد گفت: امروز ملت ایران ثابت می‌کند که با قدرت نرم‌افزاری انتخابات، در مقابل قدرت سخت‌افزاری آمریکا می‌ایستد. آمریکایی‌ها فقط کودتاچی و دشمن‌تراشند اما امروز شمشیر آنها غلاف شده است.

وی ادامه داد: انشاءالله ۵۵ میلیون نفر پای صندوق‌های رای می‌آیند و خداوند قلوب مردم را به سمت کسانی که خادمند و می‌توانند موفق عمل کنند، هدایت می‌کند.

*قالیباف: بهترین انتخاب، انتخاب مردم است

محمدباقر قالیباف پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال تغییرات اساسی در حوزه پیشرفت و عدالت هستیم تا این موارد اتفاق بیفتد.

وی در این زمینه افزود: همه باید انتخاب مردم را بهترین بدانیم چرا که بهترین انتخاب، انتخاب مردم است و آن انتخاب، محترم است.

* ولایتی: برای کناره‌گیری، نامه‌ای از مهدوی‌کنی دریافت نکرده‌ام

علی‌اکبر ولایتی نیز پس از انداختن رای خود در صندوق مسجد گیاهی واقع در میدان تجریش تهران، با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید آیا برای کنار رفتن به نفع اصولگرایان، نامه‌ای از مهدوی‌کنی دریافت کرده‌اید، تاکید کرد: خیر، دریافت نکرده‌ام.

وی در ادامه سخنان خود گفت: از همه ملت ایران تقاضا می‌کنم به صندوق‌های رای هجوم بیاورند و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند، چرا‌که این رای مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور و اعضای شوراهای شهر یک تائید مجددی بر حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ولایتی همچنین تاکید کرد: ملاک رای مردم است و هر کسی که مردم به آن رای دادند، مورد احترام همه ماست و اگر به من اعتماد کنند و رای بدهند، من به قول‌هایی که به مردم دادم، انشاءالله و به یاری خداوند و حمایت مردم عمل خواهم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مردم به هر کس دیگری رای دادند و فرد دیگری مورد تائید مردم قرار گرفت و بیشترین رای را آورد، ما هم در خدمت او هستیم و همه ما کاندیداها تعهدمان بر این است که در خدمت مردم شریف ایران باشیم، چه در سمت ریاست جمهوری و چه در هر سمت دیگری چرا‌که مهم این است که مردم حضور هرچه بیشتری در کنار صندوق‌های رای در انتخاب کاندیدای اصلح داشته باشند و آنکه پیروز نهایی است ملت بزرگ ایران هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 4 =