گزارش نهایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری/روحانی با اکثریت قاطع آرا رئیس جمهور شد

مهندس مصطفی محمد نجار وزیر کشور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گزارش نهایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

طبس نیوز: مهندس مصطفی محمد نجار وزیر کشور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گزارش نهایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مهندس مصطفی محمد نجار وزیر کشور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گزارش نهایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد .

وزیر کشور گفت : در مجموع ۳۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۵۶ نفر در انتخابات شرکت کردند که نشان دهنده حضور ۷۲.۷ درصدی مردم در انتخابات است.

مهندس مصطفی محمد نجار اعلام کرد : حسن روحانی با کسب اکثریت مطلق آرا به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده است.

به گفته وزیر کشور ۵۰۴۸۳۱۹۲ نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات بودند که از این تعداد ۳۶۷۰۴۱۵۶ نفر رای خود را به صندوق انداختند و مشارکت ۷۲.۷ درصدی را رقم زدند.

مصطفی محمد نجار ادامه داد : از مجموع این تعداد آرا ۳۵۴۵۸۷۴۷ رای صحیح شمارش شد و آقای حسن روحانی با کسب ۱۸۶۱۳۳۲۹ حائز اکثرین مطلق آرا شد و به عنوان رئیس جمهور مردم ایران انتخاب شد.
آرای سایر کاندیداها به این شرح است:

–  محمد باقر قالیباف ۶۰۷۷۲۹۲ رای
–  سعید جلیلی ۴۱۶۸۹۴۶ رای
–  محسن رضایی میرقائد ۳۸۸۴۴۱۲
–  علی اکبر ولایتی ۲۲۶۸۷۵۳
–  سید محمد غرضی ۴۴۶۰۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =