با اجرای کنسرت در سالن‌های ورزشی بدون رعایت حدود قانونی مخالفیم/ لزوم رعایت آئین‌نامه ارشاد و نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: با اجرای کنسرت در سالن های ورزشی بدون رعایت حدود قانونی مخالف هستیم، باید آئین نامه فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری اینگونه مراسمات رعایت شود اما اکنون متاسفانه کنسرت ها با دستور دولتی ها اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خاورستان، سردار علی قاسمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی قبل از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما برخواسته از اراده ملت ایران بوده است.

وی افزود: ملت در این راه شهدایی زیادی تقدیم کرده و خانواده های شهدا، رزمندگان و ایثارگران سرمایه های این مملکت هستند و باید قدر این سرمایه را دانست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما باید زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) باشد و این انقلاب به ظهور این امام پیوند بخورد.

سردار قاسمی بیان کرد: در این شرایط و جو جامعه عده کمی جوانانی را داریم که تحت تاثیر شرایط غرب قرار گرفته که باید اینها را جذب کرد و نگذاشت که به سمت غرب گرایش پیدا کرده و اگر عده ای نیز در این میان بدخواه نظام هستند تا جایی که قابل ارشاد هستند ارشاد شوند واگر نیاز به مجازات باشد مجازات شوند.

وی با اشاره به وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک بحث ارشادی دارد و از طرف امام خمینی (ره) نیز این مبحث به قانون تغییر پیدا کرده و شامل دو بخش است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جای جای قانون اساسی مشخص شده است؛ قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شده و مشروعیت دارد از این روی باید حتما رعایت شود.

سردار قاسمی عنوان کرد: بیش از دو سال از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی می‌گذرد و تاکنون در همه دستگاههای اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و اقدامات بسیار خوبی نیز داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر شوراهایی که در پایگاه های بسیج تشکیل شده است؛ یک هزار و ۴۰۰ نفر در خراسان جنوبی جزو شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند و از این تعداد تاکنون ۸۰۰ نفر آموزش دیده و برای ۳۵۰ نفر کارت صادر شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر موضوع همگانی و همه مردم از عالم و غیر عالم موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستند و این یک تکلیف شرعی و فردی است.

سردار قاسمی بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استانها شکل گرفته است و ادارات ملزم به اجرای ساختار امر به معروف و نهی از منکر بوده و رئیس هر اداره نیز به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر هر اداره معرفی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در خراسان جنوبی جلسات امر به معروف و نهی از منکر حداقل تشکیل را داشته است و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کمتر در این استان برگزار می‌شود؛ دلیل هم مشغله های کاری اعضای برگزاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار کرد: مصوباتی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر به تصویب می‌رسد برای منطقه و استانی که تصویب شده است قانونی بوده و حکم قانون استانی را دارد.

سردار قاسمی خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با ریاست امام جمعه مرکز استان که واقف به قانون است تشکیل شده و مصوبات ستاد به تایید استاندار نیز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مخالف نقد و انقاد نیستیم، گفت: نقد باید سازنده باشد نه اینکه تخریب کند ضمن اینکه پیشنهادات را نیز پذیرا بوده و شنونده هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی با برگزاری جشن مشکلی نداریم اما جشنی که در چارچوب قانون و ضوابط باشد و معیارهای مد نظر را داشته باشد.

سردار قاسمی متذکر شد: اگر قرار است در شهر جلسه ای برگزار و بحث نشاط اجتماعی مطرح شود چرا همه دستگاه های فرهنگی و متولی برگزاری جلسات جشن و شادی دعوت نمی‌شوند؛ تنها تعداد اندکی دعوت شده و در مدت زمان کوتاهی بحث و نتیجه گیری اعلام می‌شود؟

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با برگزاری جشن و کنسرت در خراسان جنوبی مخالف نیست و جشن و کنسرت باید در چارچوب و ضوابط قانونی باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: برخی از سالن ها در شهر بیرجند برای برگزاری جشن مناسب نیست و ما با سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیرجند مخالفتی نداشته و این سالن برای برگزاری جشن مناسب است.

سردار قاسمی اظهار کرد: کنسرت ها و جشن ها نباید در ایام سوگواری ائمه اطهار علیه السلام برگزار شود همچنین این جلسات نباید به صورت مختلط باشد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با برگزاری اینگونه جشن و کنسرتها مخالف است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای کنسرت در سالن های ورزشی بدون رعایت حدود قانونی مخالف هستیم، تاکیدکرد: باید آئین نامه فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری اینگونه مراسمات رعایت شود اما اکنون متاسفانه کنسرت ها با دستور دولتی ها اجرا می شود و مشکل این است که در استان ما این آئین نامه رعایت نمی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با جشن های دانشجویی موافق است، اما موسسه هنری و فرهنگی شخصی نباید جلسات جشن و کنسرت را در سالن های دانشگاه و محیط دانشجویی برگزار کنند.

سردار قاسمی عنوان کرد: در برگزاری مراسم جشن و کنسرت ها باید آیین نامه نیروی انتظامی رعایت شود و مدیر برگزار کننده این کنسرت ها پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =