فتنه‌گران قابل بخشش نیستند

امام جمعه موقت طبس گفت: هدف اصلی فتنه‌گران در سال ۸۸، براندازی نظام اسلامی بود، و این موضوع ساده‌ای نیست که بتوان از آن گذشت.

طبس نیوز: امام جمعه موقت طبس گفت: هدف اصلی فتنه‌گران در سال ۸۸، براندازی نظام اسلامی بود، و این موضوع ساده‌ای نیست که بتوان از آن گذشت.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به در پیش بودن مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب ایران، اظهار داشت: ولایت فقیه یکی از اصول اساسی نظام اسلامی است، و رأی اکثریت مردم حجت شرعی نمی‌آورد، بلکه ولایت فقیه حجت شرعی است.

وی ادامه داد: تبعیت از رئیس جمهور منتخب بدون تنفیذ رهبری، تبعیت از طاغوت است، و در مقابل پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبری، دیگر اطاعت از رئیس جمهور در محدوده اختیارات واجب و مخالف با رئیس جمهور حرام می‌شود.

خطیب جمعه موقت طبس افزود: موضوع تنفیذ حکم ریاست جمهوری، یک وظیفه برای رهبری نیست، بلکه یک اختیار و حق است و همان‌گونه که رهبری تنفیذ می‌کند، می‌تواند هر زمان که لازم بداند رئیس جمهور را عزل هم بکند.

وی ضمن آرزوی توفیق برای رئیس جمهور منتخب ملت ایران، تصریح کرد: پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری و نصب وی، دیگر مخالفت با وی حرام است و نباید کسی به‌دنبال بهانه‌جویی و مخالفت‌های بی‌جا باشد.

امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه سال ۸۸، گفت: هدف اصلی فتنه‌گران در سال ۱۳۸۸، براندازی نظام اسلامی بود و این موضوع ساده‌ای نیست که بتوان از آن گذشت، بخشش در هر موضوعی اشکالی ندارد اما مسامحه در مسائل اساسی و اصولی نتایج نامطلوبی دارد.

وی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم پیشگیری از تکرار ماجرای مشروطه، افزود: مؤمنان، روشنفکران، اندیشمندان و خواص جامعه به هیچ عنوان نباید در مسائل اصولی دین و نظام، دچار تسامح و تساهل شوند.

مؤدب در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه امروز عموم خانواده‌های ما در رعایت احکام دینی و موازین شرعی جدیت لازم را ندارند، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در جامعه تعمدی نیست، بلکه ناشی از ناآگاهی و عدم درک صحیح از دین یا سهل‌انگاری در موضوع‌های دینی و مؤثر ندانستن آن است.

وی اذعان داشت: با وجود اینکه خانواده‌های ما متدین‌اند اما معمولاً جدیت لازم را در رعایت احکام اسلامی و موازین شرعی ندارند که این موضوع نتایج نامطلوبی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه موقت طبس تصریح کرد: احکام نورانی اسلام حیات‌بخش است و اگر می‌خواهیم حیات طیبه داشته باشیم باید به طور دقیق طبق احکام و دستورات اسلام عمل کنیم.

وی همچنین از حضور گسترده و پرشور مردم روزه‌دار طبس در راهپیمایی روز جهانی قدس، با وجود گرمی شدید هوا تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + نه =