فرودگاه طبس از فرودگاه‌های استراتژیک کشور است

فرودگاه طبس از فرودگاه‌های استراتژیک کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، سعدالله وطن‌خواه ظهر امروز در مراسم افتتاح رسمی ساختمان پلیس فرودگاه طبس، اظهار داشت: فرودگاه طبس به دلیل واقع شدن در منطقه خاص جغرافیایی، یکی از مهمترین فرودگاه‌های استراتژیک کشور محسوب شده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: از نظر عملیاتی، تمام زیرساخت‌های لازم در فرودگاه طبس مهیا شده است، به گونه‌ای که این فرودگاه دارای ترمینال، طول باند مطلوب، دستگاه‌های کامل کمک ناوبری، مرکز سوخت‌رسانی، ایستگاه هواشناسی و … است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد هم‌چنین از احداث ساختمان دیده‌بانی فرودگاه طبس در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: تا پیش از این برای خدمات ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه طبس از شهرداری کمک گرفته می‌شد که اخیراً یک دستگاه آتش‌نشانی به این فرودگاه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: برای به‌سازی ساختمان‌ها، حصارکشی، محوطه‌سازی و … فرودگاه طبس علاوه بر هزینه احداث ساختمان پلیس، حدود ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که با توجه به سطح فرودگاه طبس، رقم قابل ملاحظه‌ای است.

وطن‌خواه درباره ساختمان پلیس فرودگاه طبس نیز خاطرنشان کرد: کار احداث ساختمان پلیس فرودگاه طبس از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، که به دلیل عدم عمل پیمانکار به تعهداتش، پیمانکار خلع شده و ادامه احداث این ساختمان از ابتدای سال جاری به وسیله شرکت فرودگاه‌ها و به صورت امانی انجام شد.

وی با بیان اینکه اکنون فرودگاه طبس از یگان پلیس برخوردار شده است، اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک ساختمان یگان سپاه حفاظت نیز در این فرودگاه احداث و راه‌اندازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =