استانداران خراسان یک هفته دیگر معرفی می‌شوند

وزیر کشور گفت: حدود یک هفته دیگر بررسی‌های لازم انجام و انتخاب استانداران خراسان رضوی و جنوبی قطعی می‌شود.

طبس نیوز:وزیر کشور گفت: حدود یک هفته دیگر بررسی‌های لازم انجام و انتخاب استانداران خراسان رضوی و جنوبی قطعی می‌شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،انتخاب استانداران این روزها بحث اول استان‌های مختلف کشور است و در این بین مردم استان‌های خراسان که یکی از استانداران خود را شناخته، منتظرند دو استاندار باقی‌مانده را بشناسند.

طی دو هفته اخیر سخنان متفاوتی از سوی نمایندگان خراسان جنوبی برای بومی یا غیربومی و معرفی یا عدم معرفی گزینه نهایی به وزارت کشور برای سکانداری خراسان جنوبی مطرح شده است.

در همین حال وزیر کشور در گفت‌وگو با روزنامه خراسان جنوبی نظر برخی نمایندگان استان را رد کرده است. به ویژه سخنانی که گفته می‌شد خراسان جنوبی متقاضی ندارد و یا گزینه به وزارت کشور معرفی شده است.

رحمانی فضلی با صراحت می‌گوید: “اصلا چنین نیست، خراسان جنوبی مردمی خوب، هوشمند و ارزشمند دارد و منطقه‌ای مستعد است، افراد توانمند متعددی برای خدمت در این استان تمایل دارند. پست استانداری در خراسان جنوبی متقاضی بسیار دارد.”

جای تعجب دارد وقتی مقام ارشد وزارت کشور اطمینان می‌دهد که «هنوز نمایندگان استان گزینه‌ای را برای استانداری خراسان جنوبی به وزارت کشور معرفی نکرده‌اند.»

تعجب از این رو که دو شب گذشته رئیس مجمع نمایندگان استان این خبر را به ما اعلام کرد که «در مورد یک گزینه به اجماع رسیده‌ایم و با توجه به تماسی که از وزارت کشور برای معرفی استاندار پیشنهادی برقرار شد، نام فرد مورد نظر را اعلام کردیم.»

اما رحمانی فضلی دو بار تکرار می‌کند که هنوز نمایندگان فردی را معرفی نکرده‌اند.

چندی پیش مراد هاشمزهی به سؤالی درباره گزینه معرفی شده با تردید پاسخ داده بود و قاطعانه نگفت که می‌تواند به مردم این اطمینان را بدهد افرادی که برای پست استانداری پیشنهاد می‌شوند، بهترین‌ها هستند، چون افراد توانمند تمایلی برای خدمت در استان محرومی چون خراسان جنوبی ندارند.

وزیر کشور که نظر متفاوتی در این باره دارد، به مردم خراسان جنوبی قول می‌دهد که «به مردم این اطمینان را می‌دهم که استانداری کارآمد و شایسته برای استان انتخاب شود.»

وی برای اعلام گزینه‌های مورد نظر مهلت تعیین می‌کند، زمانی که وزیر در نظر گرفته یک هفته است.

رحمانی فضلی می‌گوید: نمایندگان می‌توانند در این مهلت یک هفته‌ای پیشنهادهای خود را به وزارت کشور اعلام کنند و اگر اقدامی انجام نشود، خودم مدیری توانمند را برای خراسان جنوبی انتخاب خواهم کرد.

گویا در وزارت کشور در مورد بومی یا غیر بومی استانداران حساسیتی وجود ندارد. چون وزیر می‌گوید: برای من بومی یا غیربومی بودن استاندار فرقی نمی‌کند، به دنبال فردی شایسته هستیم تا مسئولیت را به او بسپاریم.

رحمانی فضلی در پایان می‌گوید: پرونده تعیین استانداران خراسان جنوبی و رضوی حدود یک هفته دیگر بسته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هفده =