سفر هیات پارلمانی افغانستان به ایران زیر فشارهای آمریکایی‌ها صورت گرفت

سفر هیات پارلمانی افغانستان به ایران زیر فشارهای آمریکایی‌ها صورت گرفت

محمدکریم عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، به سفر هیات پارلمانی افغانستان به ایران و دیدار و گفت‌وگو با اعضای گروه دوستی – پارلمانی ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: هیات پارلمانی افغانستان در این دیدار علاقه‌مندی زیاد خود را به گسترش روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد؛ آنها علاقه‌مند هستند خدمات و محبتی که ایران به افغان‌ها به ویژه آوارگان این کشورداشته، جبران کنند.

نماینده مردم طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبلیغات دروغین آمریکایی‌ها علیه ایران باعث شده بود جمعی از نمایندگان مجلس افغانستان موضع‌گیری‌های تندی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، افزود: با وجود همه این فشارها آمریکایی‌ها هیات پارلمانی افغانستان به ایران سفر کرده بود و ما در این دیدار تلاش کردیم ضمن گفت‌وگو با نمایندگان پارلمان افغانستان این هیات را نسبت به فریب و مکر آمریکایی‌های اشغالگر توجیه نماییم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم یادآورشد: نمایندگان پارلمان افغانستان علاقه‌مند بودند ضمن استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته ایران، سطح روابط تجاری و اقتصادی و فرهنگی خود را با ایران افزایش دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور می‌توانند از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی استفاده کرده و در موضوعاتی مثل گسترش فعالیت‌های اقتصادی ایرانی‌ها در افغانستان به توافقات خوبی برسند، افزود: البته در دیدارهایی که با هیات‌های افغانی داشتیم این موضوعات مورد علاقه بحث و بررسی شد و توافقاتی نیز حاصل شد.

عابدی با تاکید بر اینکه گروه‌های دوستی هر چه بیشتر فعالتر شوند، می‌توانند نتایج بهتری برای روابط دیپلماتیک کشورها به‌دست آورند، تصریح کرد: استکبار همیشه به دنبال ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی است. نمایندگان پارلمان‌ها به‌عنوان نمایندگان یک ملت باید تلاش کنند وحدت بین ملت‌ها کمرنگ نشود و دیدگاه‌های آنها به هم نزدیک گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =