رابطه ایران و آمریکا برقرار نمی‌شود

رابطه ایران و آمریکا برقرار نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران در بیستم فروردین ماه سال ۱۳۵۸، اظهار داشت: آمریکا همواره دشمن اسلام و مسلمانان، و به‌ویژه انقلاب اسلامی ایران بوده و هست.

وی یادآور شد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم همه توطئه‌ها و موانع آمریکا، به پیروزی رسید، و مهره و ژاندارم آمریکا در ایران از بین رفت، سران آمریکا به خیال خود برای ایجاد مشکل برای انقلاب اسلامی، رابطه خود با ایران را قطع کردند، اما نه‌تنها این قطع ارتباط برای ایران مشکل‌ساز نشد، بلکه حتی مشکلاتی را برای خود آمریکا ایجاد کرد.

خطیب جمعه طبس با بیان اینکه از منظر حضرت امام خمینی(ره) رابطه آمریکا و ایران، رابطه گرگ و میش است، ادامه داد: آمریکا در اثر قطع ارتباط با ایران، خسارت‌هایی را متحمل شد، اما ایران اسلامی در طول ۳۳ سال عمر پربرکت انقلاب، به پیشرفت‌های مهم و قابل‌توجهی در زمینه‌های مختلف دست یافته است.

وی به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) درباره قطع رابطه آمریکا با ایران اشاره کرد که فرموده‌اند: «باید ببینیم آمریکا خودش در آینده چه نقشی دارد، اگر آمریکا بخواهد همان‌طور که حالا با ملت ایران معامله می‌کند، با ما رفتار کند، نقش ما با او خصمانه است. چنانچه آمریکا به دولت ایران احترام بگذارد، ما هم با همان احترام متقابل و به طور عادلانه که نه به او ظلم کنیم و نه به ما ظلم کنند رفتار خواهیم کرد. روابط ما با آمریکا و سایر کشورهای جهان براساس احترام متقابل خواهد بود.»

مهاجریان تصریح کرد: آمریکا هیچ‌گاه دست از وحشی‌گری، چپاول، جنایت، و ظلم و ستم به ملت‌ها برنمی‌دارد و تا زمانی که این‌گونه باشد رابطه ایران و آمریکا برقرار نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه، بیستم فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته‌ای را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: علی‌رغم تحریم ایران از سوی آمریکا، اما مردم، مسئولان و دانشمندان کشورمان از این تحریم‌ها حُسن استفاده کرده و آن را تبدیل به فرصت کردند، و توانستند به پیشرفت‌های مهمی در زمینه علوم پیچیده از جمله علوم هسته‌ای دست یابند.

خطیب جمعه طبس همچنین با اشاره به سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی(ره)، گفت: تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موجب برکات و خدمات زیادی در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق محروم و روستاها شده است.

وی با بیان اینکه در طول انقلاب کمک‌های مردمی زیادی به این نهاد شده است، از مردم خواست تا با کمک به حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تقویت کنند تا این نهاد بتواند در راستای محرومیت‌زدایی بیش از گذشته فعالیت کند.

تسلیت ایام فاطمیه و بیان گوشه‌ای از زندگانی پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س)، گرامیداشت سالروز شهادت بسیجی هنرمند شهید سید مرتضی آوینی و روز هنر، گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدباقر صدر و خواهر مکرمه‌شان، و گرامیداشت هفته سلامت، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه طبس بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، به مناسبت هفته سلامت، با برپایی ایستگاه سلامت در محل مسجد جامع طبس، ضمن توزیع بروشور و تراکت حاوی آموزش‌های بهداشتی، قد، وزن و میزان قند، چربی و فشار خون حدود هزار نفر از نمازگزاران اندازه‌گیری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =