سخنان “آلن ژوپه” فرافکنی است

سخنان "آلن ژوپه" فرافکنی است

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛محمدکریم عابدی با اشاره به مذاکرات آتی ایران و ۱+۵ ،به مهرگفت: گروه ۱+۵ باید در راستای اساسنامه و مقررات ان پی تی مذاکرات را انجام دهد نه فراتر از آن ، چرا که ان پی تی حافظ منافع همه کشورهایی است که نیاز به چرخه هسته‌ای دارند.

وی با بیان اینکه گروه ۱+۵ ان پی تی را به مسئله‌ای سیاسی تبدیل کرده است، گفت: فشارهای لابی صهیونیستی و ‌آمریکا باعث شده است گروه ۱+۵ به دنبال منافع یک طرفه خود باشد در حالی که معتقدم این گروه باید به دنبال منافع برنده- برنده باشد و منافع ایران را هم در نظر بگیرد.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای ایران توسط سرویس‌های اطلاعاتی، انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی باید یکی از مهمترین محورهای مذاکرات ایران و ۱+۵ باشد گفت: غربی‌ها باید به این سئوال پاسخ دهند که چرا سرویس‌های اطلاعاتی آنها دست به ترور دانشمندان ایرانی زد.

وی ادامه داد: گروه ۱+۵ باید واقعیت‌های علمی ایران را پذیرفته و با احترام به دانش بومی ما بپذیرد که ایران یک کشور هسته‌ای است.

عابدی درخصوص مکان مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: در قضایای اخیر که ترکیه به عنوان محل مذاکرات تعیین شد، جمهوری اسلامی ایران به دنبال عملکرد بد اردوغان نخست وزیر ترکیه تصمیم گرفت که این مذاکرات در ترکیه انجام نشود که معتقدم کار بسیار پسندیده‌ای است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تصمیم ایران مبنی بر عدم برگزاری مذاکرات در ترکیه بسیار درست است چرا که آقای اردوغان با توجه به کسالتی که دارد دیگر تمرکز ذهنی واقعی ندارد و انتظار می‌رفت پس از اینکه در ایران مذاکراتی را انجام داد مواضع وی تعدیل شود و شتاب فشارها به سوریه کمتر، اما متاسفانه وی پس از دیدار با خانم کلینتون بی‌محابا به دولت سوریه حمله کرد.

عابدی با اشاره به اینکه معتقدم نشست ایران و گروه ۱+۵ باید در بغداد برگزار شود، گفت: عراق هم اکنون ریاست اتحادیه عرب را بر عهده دارد و کشوری بی‌طرف‌تر نسبت به ترکیه به حساب می‌آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:‌ ملت ترکیه باید وضعیت دولت خود را مشخص کند چرا که دولت این کشور هم اکنون وجهه مناسبی در میان کشورهای اسلامی و خاورمیانه ندارد و مواضع بسیار بدی علیه مردم بحرین، سوریه و لیبی اتخاذ کرده است.

نماینده مردم طبس در مجلس خاطرنشان کرد: ملت ترکیه باید در وضعیت دولت خود تجدید نظر کند چرا که دولت ترکیه بی‌محابا مدافع منافع آمریکا و صهیونیست‌ها شده است.

وی همچنین در واکنش به سخنان “آلن ژوپه”نخست وزیر فرانسه مبنی بر اینکه ” تا زمانی که ایران کشورهای ۱+۵ را در این رابطه قانع نکند که برنامه هسته ای آن صلح آمیز است نمی تواند انتظار داشته باشد که کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین با هدف امتیاز دادن به تهران وارد مذاکرات شوند” گفت: این گونه حرف‌ها فرافکنی بیش نیست و فرانسوی‌ها قصد دارند در آستانه مذاکرات فشار بر ایران را آغاز کنند اما باید بدانند اراده ملت ایران بر این است که است که روند هسته‌ای صد درصد به پیش رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =