ایجاد ادارات صنعت و معدن و ثبت اسناد در بخش دستگردان ضروری است

طبس نیوز – رییس دادگاه عمومی بخش دستگردان گفت: این گلایه را دارم که متأسفانه با وجود ذخایر معدنی عظیمی که در بخش دستگردان است اما متولی ندارد، تلاشی که مامورین و ضابطین و دادگاه برای صیانت و حراست از این مواد معدنی و این نعمت خدادادی انجام می‌دهند نتیجه مطلوب ندارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، قاضی حسن زاده به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع مردم شهر عشق‌آباد افزود: حوزه قضایی بخش دستگردان به لحاظ ذخایر معدنی که دارد حوزه بسیار غنی است و مواد معدنی بسیار زیاد کانی ها، سنگ مواد معدنی تزئینی، موادی که در حوزه صنعتی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و می توانند فرآوری شوند در بخش دستگردان زیاد است.

رییس دادگاه عمومی بخش دستگردان تصریح کرد: متأسفانه قانونگذار هم برای جابه‌جایی و برداشت غیر مجاز مواد معدنی مجازات موثر را پیش بینی نکرده و می طلبد که مسئولین این منطقه یک تکاپو و تلاش بیشتری داشته باشند و جهت استقرار اداره صنعت و معدن در بخش همت کنند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه اینکه گلایه دارم حتما پیشنهاد می کنم مسئولین محترم مطالبه‌گری در این زمینه داشته باشند که اداره صنعت و معدن حتی در حد یک نمایندگی اینجا دایر شود.

قاضی حسن زاده در ادامه افزود: ما جلسات زیادی با اداره صنعت و معدن گذاشتیم اما آنچه که مد نظر ما و قانون بود محقق نشده است.

وی بیان کرد: حتما باید متولی صنعت و معدن در خود بخش مستقر باشد و تا زمانی که با این وضعیت باشد، اداره صنعت و معدن طبس قطعاً کار مفیدی نخواهد توانست انجام بدهد.

قاضی حسن زاده وجود اداره ثبت و اسناد و املاک را نیز در بخش دستگردان ضروری دانست و افزود: چنانچه این اداره در عشق‌آباد استقرار پیدا کند می تواند کمک خوبی به مردم و  کاهش پرونده های ما داشته باشد.

وی افزود: در عشق‌آباد اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای داشتیم که آن را به یک نمایندگی تبدیل کرده‌اند و عملا با یکی دو تا نیرو آن کارایی لازم را با این همه محورهای مواصلاتی در بخش ندارد.

رییس دادگاه عمومی بخش دستگردان گفت: در بخش دستگردان یک پارکینگ و توقفگاه برای وسایل نقلیه چه سبک و سنگین و بعضاً اموال توقیفی وجود ندارد و توقیفی های ما به طبس ارسال می شود و هزینه هنگفتی را به  افراد تحمیل می شود.

وی تصریح کرد: می‌طلبد چه شهرداری یا چه بخش خصوصی در این قضیه ورود پیدا کنند و ما هم اعلام آمادگی می‌کنیم که هرگونه همکاری در این خصوص لازم باشد انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یازده =