کوفی عنان برای کمک به سوریه باید با گروههای مسلح مخالفت کند

کوفی عنان برای کمک به سوریه باید با گروههای مسلح مخالفت کند

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛محمد کریم عابدی، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه درخانه ملت در تشریح اهداف کوفی عنان از سفر به تهران ،به باشگاه خبرنگاران گفت:عنان به عنوان یک دیپلمات خبره سالها در سازمان ملل بوده و می‌تواند نقش موثری در بهبود اوضاع سوریه داشته باشد.
وی با بیان اینکه کوفی عنان برای کمک به اوضاع سوریه باید با گروه های مسلح صهیونیستی دراین کشور مخالفت کند، گفت: اگر عنان به دنبال رفع معضلات سوریه و بهبود اوضاع بحرانی این کشور است باید با حضور گروههای تروریستی در این کشور مخالفت کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی خانه ملت اظهار داشت: دستاوردهای کوفی عنان ازسفر به ایران از قبل تشخیص داده شده زیرا همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی به نخست وزیر ترکیه اعلام کردند، هرگونه طرح آمریکایی درسوریه، محکوم به شکست خواهد بود، لذا اگر مذاکرات کوفی عنوان در تهران، همان مسیر دشمنان سوریه را دنبال کند بی اثر خواهد بود اما درصورت ارائه فرمول جدیدی برای حل مسائل مردم سوریه و برگزاری انتخابات مردم سالارانه در این کشور مفید است.
وی همچنین سفر کوفی عنان به تهران را برای استفاده از وزن و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در تغییر شرایط منطقه را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این سفر به بهبود شرایط سوریه و بازگشت آرامش به این کشور بینجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 13 =