برگزاری مسابقات قرآنی منطقه ۹ دانشگاه آزاد کشور

برگزاری مسابقات قرآنی منطقه 9 دانشگاه آزاد کشور در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام محمود حق‌به‌جانب بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این مسابقات با شرکت قاریان دانشگاه‌های آزاد نیشابور، گناباد، تربت حیدریه، کاشمر، قوچان، اسفراین، بیرجند،‌ تربت جام، بجنورد،‌ سبزوار، شیروان، مشهد و طبس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقات در قالب بخش شفاهی در رشته‌های قرائت ( تحقیق، ترتیل، حفظ) ویژه خواهران شامل کارکنان، اساتید، دانشجویان برگزار خواهد شد.

حق‌به‌جانب زمان برگزاری این مسابقات قرآنی را ۲۷ و ۲۸ فروردین جاری در تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اعلام کرد.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در این مسابقات ۷۵ نفر شرکت داشته که افراد برتر به مسابقات قرآنی سراسری کشور راه می‌یابند.

وی افزود: برای افراد برگزیده نیز لوح و هدایای نقدی پیش‌بینی شده که در اختتامیه مسابقات قرآنی به افراد برتر اهدا می‌شود.

حق‌به‌جانب هدف از برگزاری این مسابقات قرآنی را تحقق رهنمودهای رهبری برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها،‌ آشنایی دانشجویان و کارکنان با آموزه‌های قرآنی در فضای دانشگاه‌ها و همچنین جمع بندی ایده‌های قرآنی برای مسابقات بعدی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه آزاد بجنورد تاکنون ۱۷ دوره مسابقات برگزار شده است، اظهار داشت: البته باید برای توسعه این فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد، فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی همچنین از شرکت ۶۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد بجنورد در مراحل مقدماتی کتبی مسابقات قرآن کریم و همچنین ۶۰ نفر در مراحل مقدماتی شفاهی این دوره از مسابقات خبر داد.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست اظهار داشت: قرآن برای تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، ‌زندگی و … برنامه دارد.

حجت‌الاسلام مهدی نجفی اظهار داشت: عمل به قرآن مهم‌ترین راه برای خروج از معضلات بوده،‌ از این رو همه افراد به ویژه نسل جوان و دانشجویان باید این کتاب آسمانی را در رئوس برنامه‌های خود قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 20 =