ارتشیان؛افتخار ایرانیان

ارتشیان؛افتخار ایرانیان

محمدکریم عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، به دیدار امروز اعضای کمیته دفاعی مجلس با فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه ۲۹ فروردین (روز ارتش) اشاره کرد و گفت: گزارشی که از سوی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حضور فرمانده ارتش کشورمان و گزارشاتی که از نیروهای هوایی و پدافند و نیروی زمینی ارائه گردید، گزارش‌های بسیار مقتدرانه و منطبق با واقعیت و غرورانگیز بود.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از همه نظر مقتدرتر و باصلابت‌تر و پایدارتر است و نقش خود را در دفاع از کشور و ملت ایران موفق‌تر از همیشه ایفا می‌کند، افزود: گزارشی که فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره اشراف کامل این نیروها در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و در اقیانوس‌ها ارائه دادند ، نشان می‌دهد ارتش جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروی دریایی آن از اقتدار بالایی برخوردار است.

وی به بخش‌هایی از گزارش فرماندهان ارتش در دیدار امروز جمعی از نمایندگان مجلس با فرمانده کل ارتش اشاره کرد و گفت: نجات کشتی‌های تجاری کشورهایی مثل بولیوی و چین از دست دزدان دریایی و موفقیت تکاوران ارتشی در این ماموریت مهم نشان می‌دهد ارتش ما آمادگی کامل برای انجام هر عملیات نظامی را دارد.

عابدی با تاکید بر اینکه براساس گزارش فرماندهان ارتش، حضور قدرتمند ایران در اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای آسیایی و تاکید مقامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس بر لزوم ایجاد امنیت جهانی بسیار ارزشمند و مورد استقبال همگان قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت رادارهایی با برد ۳ هزار کیلومتر از سوی متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته سرزمین ایران را از ۳ هزار کیلومتری امن کند، تصریح کرد: امروز ارتش توانسته با ساخت تسلیحات مدرن و پدافند که نیروی تازه تاسیس ارتش است، به خوبی در منطقه و در جهان قدرت‌نمایی کند.

نایب‌رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقشی که نیروی هوایی ارتش ما در دستگیری ریگی داشت، غیرقابل انکار است.

این نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران با سابقه دیرینه و تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای که دارد در کنار نیروهای مسلح سپاه و با پشتیبانی بسیج می‌تواند مقتدرانه از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کند، افزود: در طول ۸ سال دفاع مقدس نیز زمانی که این سه نیروی مسلح با هماهنگی واحد توانستند به یک وحدت فرماندهی برسند، حماسه‌های پیروزمندانه‌ای را در مقابل استکباری که صدام را حمایت می‌کرد، آفریدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم تاکید کرد: امروز تامین امنیت خلیج‌فارس در دست نیروهای سپاه بوده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در دریای عمان، اقیانوس هند و آب‌های بین‌المللی حضور داشته و آماده انجام هرگونه عملیات نظامی است.

وی ادامه داد: مانورهای نظامی مشترکی که ارتش و سپاه داشتند، نشان داد امروز سپاه و ارتش با داشتن ماموریت‌های متفاوت به دو بازوی مقتدر نظام تبدیل شده‌اند.

عابدی با اشاره به آیه ۵۸ سوره الرحمان که در آن “یاقوت و المرجان”آمده است، گفت: امروز سپاه همان یاقوت و ارتش نیز مرجان است، یعنی این دو نیروی مسلح در کشور ما به خوبی درخشیده و ایفای نقش می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =