امامزاده حسین (ع) طبس مطاف زوار امام هشتم

امامزاده حسین (ع) طبس مطاف زوار امام هشتم

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، عصر امروز نخستین آیین غبارروبی مرقد منور حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) در سال جدید، در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، ضریح مطهر حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) با گلاب ناب شست‌وشو و وجوه جمع‌آوری شده به حساب مربوطه واریز شد.

در ادامه مراسم مداحان اهل بیت (ع) با مدیحه‌سرایی، شرکت‌کنندگان را مستفیض کردند که در پایان از شرکت‌کنندگان پذیرایی و نبات متبرک به آنها اهدا شد.

در آیین غبارروبی مرقد منور حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع)، امام جمعه موقت طبس، مسئول دفتر امام جمعه طبس، مدیرعامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) طبس و جمعی از روحانیان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، مسئولان و کارکنان ادارات و نهادها، اصناف و بازاریان، و سایر اقشار مردم طبس حضور داشتند.

وجود مشاهد مقدسه و مقابر متبرکه فرزندان نبی مکرم اسلام در جای جای میهن اسلامی نه ‌تنها قبله‌گاه عاشقان و شیفتگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، بلکه در آن سوی مرزها و در اقصی نقاط جهان نیز ملجأ و امید صدها میلیون مسلمان و رهرو پیامبر گرامی اسلام و دوستداران فرزندان عزیز آن بزرگوار است.

یکی از این قبور متبرک که همه ساله مطاف صدها هزار زائر و مهمان امام هشتم (ع) است و روح و جان عاشقان خسته را صفا می‌بخشد، حرم شریف و بارگاه حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) برادر گرامی هشتمین پیشوای شیعیان جهان در شهر طبس است.

پس از وقوع حادثه زلزله سال ۱۳۵۷ در طبس و تخریب کامل آرامگاه فرزند موسی‌بن جعفر (ع)، بر اساس فرمان حضرت امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی بازسازی این بارگاه منور را در دستور کار خویش قرار داده و در سال ۱۳۶۳ بقعه مرکزی حرم مطهر را بازسازی و به متولیان محلی تحویل داد.

اما از آنجایی که امکان بازسازی کامل این امامزاده به‌وسیله متولیان محلی امکان‌پذیر نبود، حضرت آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به خواسته و تقاضای مصرانه ائمه جمعه و جماعات مبنی بر تداوم و استمرار کار بازسازی مرقد شریف امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) و آرامگاه مجاهد شهید آیت‌الله مدرس (ره) به‌ وسیله آستان قدس رضوی از پیشگاه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخواست کردند تا در صورت مصلحت مقرر کنند مسئولیت و اداره امور این دو مجموعه با تمام موقوفات، رقبات و متعلقات آن به آستان قدس رضوی تفویض شود که در پاسخ به این درخواست طی حکمی در تاریخ ۴ تیر ۱۳۷۳ تولیت این دو مکان مقدس به آیت‌الله واعظ طبسی تفویض شد.

آستان قدس رضوی بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولیت حفظ و آبادانی بقعه مبارکه حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) را عهده‌دار شده، تعظیم و تکریم بارگاه آن بزرگوار را از جمله شعائر اسلامی دانسته و شکوه بخشیدن به بارگاه قدسی و فراهم کردن فضاهای مناسب زیارتی و عبادتی برای این مکان مقدس را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

از ۲۶ اسفند سال ۱۳۹۰ تا ۱۳ فروردین سال ۱۳۹۱ بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر و مسافر که از اقصی نقاط کشور از طریق شهرستان طبس به آستان‌بوسی حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) می‌رفتند، مرقد مطهر حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم (ع) را زیارت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نوزده =