فرودگاه طبس به شهدای طبس نامگذاری می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس گفت: در هفته دفاع مقدس تالیف جلد دوم خاطرات رزمندگان،بهینه سازی تمثال شهدا در بلوار شهدا شهرستان و نام گذاری فرودگاه طبس به نام فرودگاه شهدای طبس انجام می شود.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی – به گزارش طبس نیوز، سرهنگ علی خبازی در نشست خبری شنبه شب با اشاره به این که امروز هم در یک دفاع مقدس هستیم گفت: انواع فشارها از سوی کشورهای زورگو به کشور ایران تحمیل می شود و ملت ایران همچنانی که در دفاع مقدس با مدد الهی موفق بودند امروز نیز با الهام گرفتن از آن زمان، خواهند ایستاد و یک سر سوزن از آرمانهای انقلاب عقب نخواهند نشست.

وی افزود: امسال هفته دفاع مقدس با شعار 《ما قوی هستیم》آغاز و انجام خواهد شد.

وی گفت: سلسله جلسات ستاد برگزاری برنامه های هفته دفاع از سه ماه گذشته آغاز و برنامه های ارزشمندی برای انتقال ارزشها و مفاهیم دفاع مقدس با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شده است.

سرهنگ خبازی با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: امسال در مجموع ۲۲۱ برنامه مختلف به نام ۲۲۱ شهید شهرستان برای این هفته برنامه ریزی شده است که با هدف نزدیک شدن به آرمانهای شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی گفت: از این میان ۳۰ برنامه شاخص و ۱۹۱ برنامه دیگر به ترتیب روزشمار انجام خواهد شد.

وی افزود: برنامه ها در دو بازه زمانی از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه و یک بازه زمانی از پانزدهم تا بیست و یکم آذرماه انجام خواهد شد و یک بازه زمانی مشخص به هر شهرستان تعلق خواهد گرفت که این برنامه با هدف به نمایش کشیدن نقش هر استان و شهرستان در دفاع مقدس انجام شده است.

فرمانده سپاه طبس یادآور شد: یکی از دغدغه های شورای حفظ ارزش ها، حفظ تصاویر و اسناد رزمندگان بوده که در کل استان یک بار فراخوان داده و جمع دوری شده است .

خبازی عنوان کرد: امسال نیز کمیته علمی پژوهش و اسناد برای این مهم تشکیل شده و پیگیری هایی برای دسترسی به تمام اسناد و بازگردانی اسنادی که به دلایل مختلف از ستاد خارج شده انجام شده است.

فرمانده سپاه طبس با اشاره به حذف برنامه رژه نیروهای مسلح از برنامه های امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا گفت: برنامه جایگزین رژه، همایش تجلیل از یک میلیون بسیجی به صورت ویدئو کنفرانس با سخنرانی مقام معظم رهبری خواهد بود که برنامه بسیار با برکتی است.

وی گفت: سهم طبس از این میان، تجلیل از ۵۰۰ رزمنده بسیجی است که با توجه به تعداد زیاد این عزیزان، تصمیم بر این شد از رزمندگان بسیجی غیر شاغل تجلیل به عمل آید که این کار توسط چندین گروه انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه طبس پاسخ داد: هزینه این برنامه ها از طریق ستاد خیرین مردمی، مجریان برنامه ها در ادارات و نهادهای مختلف و اعتبارات فرهنگی پایگاههای بسیج تامین می گردد و برنامه هایی مانند تجلیل از افراد که هزینه های بیشتری دارند با کمک کمیته مالی ستاد یا استفاده از ظرفیت شهرستان تامین هزینه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =