۸۰ درصد مردم با اصل فریضه امر به‌معروف و نهی‌از منکر موافق هستند

معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر کشور گفت: در نظرسنجی‌ها مردمی مشخص شد که ۸۰ درصد مردم با ضرورت اصل فریضه امر به‌معروف و نهی‌از منکر موافق هستند و ضرورت آن را احساس می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد صالح مفتاح ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: موضوع احیاگری راهبرد اساسی ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر کشور از ابتدای تأسیس در سال ۷۲ بوده اما به‌دلیل ضرورت ساماندهی آمران به‌معروف و نهی‌از منکر مغفول ماند و به‌حاشیه می‌رود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی از دست‌اندرکاران و مسؤولان این ستاد احیای فریضه امربه‌معروف است، بیان داشت: به فرمایش مقام معظم رهبری امر به‌معروف و نهی‌از منکر حوزه‌های گوناگونی دارد که مهم‌ترین حوزه آن مسؤولان است.

معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر کشور مطرح کرد: در نظرسنجی‌ها مردمی مشخص شد که ۸۰ درصد مردم با ضرورت اصل فریضه امر به‌معروف و نهی‌از منکر موافق هستند و ضرورت آن را احساس می‌کنند اما به‌واسطه سوء برداشت‌ها و تجربه‌های غلطی که در جامعه بوده حدود ۱۷ درصد حاضر به انجام این فریضه الهی در جامعه نیستند.

مفتاح از راه‌اندازی گروه‌های مردمی مطالبه‌گری در ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر خبر داد و مطرح کرد: باید برای نشان دادن ظرفیت‌های امر به‌معروف تلاش زیادی انجام دهیم.

وی در پایان به مصادیق امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر اشاره کرد و گفت: افشای فساد هم از مصادیق امر به‌معروف است و قوه قضاییه باید از این مهم حمایت کند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 14 =