طرح شهید «سلیمانی» در خراسان‌جنوبی| از فعالیت ۱۴۰۰ نفر تا توزیع ۷۲۶۲ بسته بهداشتی و معیشتی

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» در استان، گفت: ۴۰۹ تیم حمایتی به تعداد یک هزار و ۴۰۰ نفر در قالب این طرح در محلات استان مشغول فعالیت هستند.

مهدی هنری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، به تشریح اجری طرح شهید «قاسم سلیمانی» پرداخت و اظهار داشت: طرح محله‌محور شهید «حاج قاسم سلیمانی» با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح از ۱۳ آبان‌ در مرکز استان آغاز شده و از ۲۲ آذر نیز در سراسر استان خراسان‌جنوبی اجرایی شده، بیان داشت: در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها تیم‌بندی انجام شده و تمام محله‌ها و مناطق شهری و روستایی استان را پوشش می‌دهد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌‌جنوبی عنوان کرد: در اجرای این طرح تمام محله‌های استان فازبندی شده تا تیم‌های عملیاتی بتوانند مأموریت کمک‌رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند و فرماندهی این تیم‌ها برعهده فرمانده بسیج و پایگاه محله است.

۴۰۹ تیم حمایتی به تعداد یک هزار و ۴۰۰ نفر در قالب طرح  شهید «حاج قاسم سلیمانی» در محلات استان مشغول فعالیت هستند

 

هنری با بیان اینکه ۴۰۹ تیم حمایتی به تعداد یک هزار و ۴۰۰ نفر در قالب این طرح در محلات استان مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: در اجرای این طرح گروه‌ها و تیم‌های ۱۵ نفر متشکل از نیروی خدماتی، پزشک و پرستار پیش‌بینی شده تا از مراجعه مردم به مراکز درمانی، بیمارستانی، بهداشتی و مطب پزشکان جلوگیری شود.

وی مدت زمان اجرای این طرح را چهار ماه اعلام و خاطرنشان کرد: بر این اساس وظیفه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین و همچنین تأمین نیازمندی‌های طرح اعم از بسته‌های بهداشتی، معیشتی، اقلام حفاظتی مورد نیاز و سایر تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن و دستگاه «پالس اُکسی‌متر» و غیره برعهده کمیته حمایتی است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌‌جنوبی تبیین کرد: افراد در معرض خطر شامل سالمندان، بیماران خاص و زنان باردار در این طرح تحت مراقبت و کنترل قرار می‌گیرند و با تأمین خواسته‌های آنان از ورود این افراد به محیط‌های آسیب‌زا و آلوده جلوگیری می‌شود.

هنری گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی در هر یک از محلات افراد دارای بیماری کرونا و همچنین اقشار آسیب‌پذیر مانند بیماران زمینه‌ای، سالمندان و مادران باردار که نیاز به کمک‌های معیشتی و یا بهداشتی دارند مشخص و از طریق کمیته حمایتی پشتیبانی می‌شوند.

در طرح شهید «سلیمانی» در راستای شناسایی سریع بیماران کرونایی غربالگری به صورت خانه به خانه نیز انجام می‌شود

 

وی عنوان کرد: همچنین در این طرح در راستای شناسایی سریع بیماران کرونایی غربالگری به صورت خانه به خانه نیز انجام خواهد شد و آموزش جهادگران و بسیجیان در شناسایی افراد دارای علائم مشکوک کرونایی، طریقه راهنمایی، چگونگی رهگیری و همچنین ارائه خدمات حین و پس از بیماری توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه از ظرفیت گروه‌های جهادی جغرافیا محور و محله‌محور برای این طرح استفاده می‌شود، بیان داشت: در زمینه استفاده از ظرفیت طب سنتی در آموزش پیشگیری و تغذیه بیماران کرونایی نیز یک تیم تخصصی با حضور معاونت درمان و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان فعال در زمینه طب سنتی تشکیل شده که مشاوره‌های لازم را ارائه می‌کند.

هنری با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ کپسول اکسیژن در اختیار هلال‌احمر بوده که به صورت امانت به مردم داده می‌شود، اضافه کرد: همچنین طبخ غذای گرم خانواده‌های در قرنطینه خانگی و غیره نیز با هماهنگی عتبات عالیات و مواکب و با کمک هیأت مذهبی در هر شهرستان انجام می‌شود.

دو هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی و پنج هزار و ۳۲ بسته بهداشتی در قالب طرح  شهید «حاج قاسم سلیمانی» میان  بیماران نیازمند و افراد آسیب‌پذیر توزیع شد

 

وی افزود: تاکنون بالغ بر دو هزار و ۲۳۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۸۰ میلیون تومان و پنج هزار و ۳۲ بسته بهداشتی با اعتبار ۷۵ میلیون تومان در قالب طرح شهید «حاج قاسم سلیمانی» به بیماران نیازمند و افراد آسیب‌پذیر در محلات توزیع شده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌‌جنوبی خاطرنشان کرد: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز دو هزار بسته بهداشتی برای توزیع آماده شده و از طریق مجمع خیرین جهادی و محرومیت‌زدایی استان نیز ۲۰ هزار ماسک تأمین که در قالب این طرح توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =