«طوفان» خراسان‌جنوبی را به حالت آماده‌باش درآورد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: هم‌اکنون گردوخاک در محورهای استان گزارش شده و تیم‌های عملیاتی و امدادی تا ظهر امروز آماده‌باش هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدابوالحسن میرجلیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزش باد شدید از عصر دیروز در تمام شهرستان‌ها آغاز شد و هم‌اکنون گردوخاک در محورهای استان گزارش شده و تیم‌های عملیاتی و امدادی تا ظهر امروز آماده‌باش هستند.

وی افزود: بامداد امروز محور اسدیه-سربیشه به دلیل ریزش کوه مسدود شد که با تلاش راهداران این محور باز شد و هم‌اکنون محور مسدودی نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خسارات طوفان در استان شدید نبوده گفت: چند مورد شکستگی درختان در منزل و سقوط درخت روی وسایل نقلیه و قطع برق به علت تخریب شبکه توزیع نیروی برق و آسیب دیدن‌ سازه‌های کشاورزی گزارش شده است.

میرجلیلی با بیان اینکه بیشترین خسارات مربوط به شهرستان طبس بوده است، اضافه کرد: باتوجه به دو پدیده جوی توفان گرد و خاک که در استان ادامه دارد و به‌ویژه کاهش محسوس دمای هوا و وقوع یخبندان شبانه دامداران، کشاورزان، عشایر و بهره‌برداران و مسافران تدابیر و اقدامات پیشگیرانه را داشته باشند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =