سردار جوانی: حضور حداکثری در انتخابات توطئه‌های دشمن را خنثی می کند/ انتخابات فرصتی برای بهبود وضعیت موجود

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اهمیت انتخابات در ایفای نقش مردم به عنوان اداره کنندگان اصلی کشور است که مسئولان را مستقیم یا غیرمستتقیم برای یک دوره مشخص انتخاب می کنند.

سردار یدالله جوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: انتخابات در هر مقطعی برای هر پست و منصب یک فصلی برای جابه‌جایی و تغییر مدیران و ایجاد تحول در نحوه اداره کشور است که از این رو مردم باید به انتخابات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گفتۀ وی مردم باید توجه داشته باشند در انتخاب ریاست جمهوری یک نفر را مستقیم انتخاب می‌کنند اما غیرمستقیم ده‌ها و هزاران نفر را برای پست‌های راهبردی و پست‌های مدیریتی غیرراهبردی انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: این نشان دهنده دستاوردهای شگرف انقلاب است که اگر انتخابات در یک فضای عقلانی و محاسباتی برگزار شود بهترین ها و شایسته‌ترین‌ها توسط مردم انتخاب می‌شوند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انتخابات یک فرصت بی‌بدیل و بی‌نظیر برای بهبود وضعیت است، عنوان کرد: بخصوص امروز که مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند و گلایه‌هایی در حوزه‌های مختلف دارند، در ریشه‌یابی‌ها به مدیریت باز می‌گردد.

جوانی تأکید کرد: اگر مردم از مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بورس ناراضی هستند، باید بدانند که فصل جابه‌جایی مدیران و مسئولان انتخابات است و اگر مردمی که دنبال بهبود وضعیت هستند به اهمیت انتخابات توجه کنند؛ قطعا نقش‌آفرینی آگاهانه‌ای خواهند داشت.

وی با اشاره به دشمنی نظام سلطه با نظام اسلامی در طی ۴۲ سال، گفت: انتخاباتی که برای ملت، کشور و نظام ما فرصت است برای دشمنان تهدید حساب می‌شود و از روش‌های مختلف می‌خواهند به آن ضربه بزنند.

به گفتۀ وی به دلایلی از جمله مشکلات و فضایی که امروزه در جامعه وجود دارد، دشمن در حال استفاده‌ کردن است چرا که در این مدت نظام سلطه و مشخصاً آمریکایی‌ها و متحدین آن‌ها و صهیونستی‌ها و جریان‌های ضد انقلاب شکست‌های متعددی در عرصه‌های مختلف خورده‌اند و اکنون به دنبال عرصه‌های دیگر هستند. 

این مقام مسئول اضافه کرد: با اطمینان می‌توان گفت، یکی از صحنه‌هایی که می‌تواند فرصتی در راستای منافع آن‌ها باشد انتخابات است، چرا که آن‌ها ایران را ضعیف می‌خواهند تا اراده خود را اجرایی کنند و انتخابات یکی از عرصه‌هایی است که مشارکت بالا و انتخاب اصلح باعث برطرف‌شدن موانع و مشکلات می‌شود.

جوانی بیان کرد: از این رو مردم باید حساسیت خود را نسبت به انتخابات چندین برابر کنند و در هر عرصه‌ای که منافعی برای مردم وجود دارد و دشمن به آن ورود پیدا می کند، باید هوشیاری را بالا ببریم.

ویژگی های انتخابات مطلوب: فضایی امن، مشارکت حداکثری و دولت تحول‌گرا 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که انتخابات در کشور ایده‌آل و قابل قبول نباشد، چرا که انتخابات مطلوب باعث شتاب بخشیدن به پیشرفت کشور، انقلاب و تأمین کننده منافع و امنیت ملت ایران است و مشکلات را برطرف می‌کند.

جوانی افزود: حتی اگر دشمن بتواند این انتخابات را بستری برای ایجاد مشکلات می‌کند و در اینجا باید همه دلسوزان به انتخابات و سناریوی دشمن توجه خاص داشته باشند تا به طور ویژه نقشه‌های دشمن را خنثی کنند.

وی در زمینه ویژگی های انتخابات مطلوب نیز بیان کرد: در ابتدا انتخابات مطلوب باید در  فضایی امن و آرام برگزار شود و کشور دچار دغدغه‌های امنیتی و تنش‌زا نباشد، که امروزه بر اساس برخی شواهد این احتمال را می‌دهیم که دشمنان با توجه به نارضایتی‌ها و تجارب سال‌های اخیر به دنبال برهم زدن امنیت کشور هستند.

این مقام مسئول ویژگی دوم انتخابات مطلوب را مشارکت حداکثری مردم دانست و عنوان کرد: مشارکت حداکثری مردم برای دشمنان و دوستان پیام وحدت ملی و انسجام داخلی است و مردمی زنده و پویا دارد که به سرنوشت خود علاقه‌مند هستند و بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: ویژگی سوم انتخابات مطلوب این است که نتیجه انتخابات، پدیداری یک دولت تحول‌گرا و انقلابی، برای شتاب بخشی به پیشرفت کشور داشته باشد.

به گفتۀ وی البته نگاه‌ها و برنامه‌ها متفاوت است اما بر اساس تجربه در طی ۴۲ سال گذشته هر جایی که متولیان امر رویکرد جهادی و انقلابی داشته‌اند پیشرفت‌ها دیده شده است.

ایجاد نهضت جهادی برای امیدآفرینی و روشنگری

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: امروزه دشمن در تلاش است که امنیت کشور را برهم زند ولی خوشبختانه مردم و دستگاه‌های امنیتی و قضایی بصیر و آگاه هستند و اجازه آن را نمی‌دهند.

جوانی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد تغییر و تحولی در کشور رخ دهد، تصریح کرد: آمریکا در این سال‌ها فشار حداکثری و هر چه در توان او بود تا ملت دچار رنج و درد شوند، انجام داد و طبیعی است که نخواهد مردم روشی را انتخاب کنند که این مشکلات را برطرف می‌کند.

وی از همه دلسوزان درخواست کرد: این دسیسه‌های دشمن را باید خنثی کرد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب در زمان دقیق و به هنگام همواره مردم، مسئولان و دولت مردان را هوشیار می‌کنند و از نقشه‌های دشمنان رونمایی می‌کنند.

جوانی تأکید کرد: اما امروزه ما باید بیانات رهبری و آن قسمت‌هایی که هشدار می‌دهند را جدی بگیریم چرا که در ابتدای سال جاری ایشان در فرازهایی به انتخابات، ارزش رأی مردم، اهمیت انتخابات و اینکه مشارکت مردم هر چه بیشتر باشد چه آثاری دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در انتخابات با شرایط عادی و طبیعی روبه‌رو نیستیم، بیان کرد: این یک جنگ است چرا که در گذشته این مطالب اینگونه القا نمی‌شد ولی اکنون که دشمنان در عرصه‌های دیگر شکست خورده‌اند، امید آن‌ها به این صحنه انتخابات است.
جوانی بیان کرد: در نهضت جهادی باید پیشگامان در عرصه انتخابات باشیم و مردم را با آگاه سازی و اقناء کردن، تشویق به شرکت در انتخابات کنیم.

وی اضافه کرد: باید بفهمیم دلایل عدم شرکت مردم چیست و آن‌ها را مجاب کنیم، یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در این عرصه کمک کنند صدا وسیما و رسانه‌ها است و بخش دیگر خود مردم هستند که با تولید محتوا و تشویق افراد خانواده، دوستان  و آشنایان می‌توانند در این راه گام بردارند.

ویژگی های فرد اصلح: تحول گرا، ولایت مدار و عدالت محور و فساد ستیز

به گفتۀ وی افرادی که مشکل دارند باید منتظر زمان انتخابات باشند چرا که در طرح کارشناسی شده فقط ۲۰ درصد مشکلات به فشارهای خارجی باز می‌گردد و باقی موارد به دلیل ضعف مدیریتی و نبود نظارت‌ها است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: انتخابات فرصتی برای ایجاد تحول و انتخاب افراد شایسته است.

جوانی بیان کرد: برخی نیز به دلیل نبود شفافیت حاضر به رأی دادن نیستند که باید گفت انتخابات ایران از سالم‌ترین انتخابات است و اگر شورای نگهبان صلاحیت را تأیید نکند با افراد بی‌شماری روبه رو می‌شویم که پیشینه آن‌ها مشخص نیست و آشفته بازاری می‌شود.

به گفتۀ وی اکنون اگر فردی از قبل تعیین شده بود باقی کاندیداها، احزاب و اقشار مختلف ثبت نام و هزینه برای رقابت نمی‌کردند. 

وی با بیان اینکه برخی نیز با این حرف که یک رأی من نقشی ندارد از انتخابات شانه خالی می‌کنند، که به گفتۀ وی مقام معظم رهبری حتی یک رأی نیز ارزشمند است و سرنوشت را مجموع همین یک رأی ها تعیین می‌کند. 

جوانی در زمینه چگونگی شناخت فرد اصلح و شایسته نیز گفت: باید سه ویژگی داشته باشد، یکی از ویژگی‌ها این است که فردی تحول‌گرا در تمام مسئولیت‌های خود باشد تا بتواند دولتی تحول آفرین نیز شکل دهد.

وی ادامه داد: همچنین باید ولایت مدار باشد چرا که مسئولان اگر حرف شنوی داشته باشند شاهد تحقق اهداف و پیشرفت هستیم ولی زمانی که این حرف شنوی نباشد با وجود اینکه رهبر معظم دستور رفع موانع تولید را می‌دهند عملی نمی‌شود چون منافع برخی از افراد به خطر می‌افتد.

به گفتۀ وی ویژگی سوم عدالت محور و فساد ستیز باشد چرا که گروه های مافیایی با عدالت‌خواهی و فسادستیزی مخالف هستند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد که در ۲۸ خرداد با بالا بردن سطح آگاهی و درایت مردم و از بین بردن دو قطبی سازی های دروغین و ایجاد فضای عقلانی حاکم در کشور باشد نقشه های شوم دشمن را از بین ببرند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ر


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =