کارت زرد دوم مجلس به وزیر علوم/با ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند مخالفیم

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص اجرای طرح آمایش سرزمینی کارت زرد دوم را دریافت کرد گفت: ما با ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند مخالفیم.

مصطفی نخعی امروز در گفت‌وگو با فارس در بیرجند، از کارت زرد دوم به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: از همان روزهای ابتدایی بارها و بارها در خصوص طرح آمایش و ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند پیگیری‌های زیادی را انجام دادیم که به نتیجه خاصی نرسید و بر آن شدیم تا طرح سوال از وزیر علوم تحقیقات و فناوری را به هر ماه چند نفر از دیگر نمایندگان استارت بزنیم و امروز وزیر در مجلس حاضر شد.

وی با بیان اینکه تعدادی دیگر از نمایندگان در استان‌های دیگر هم مانند خراسان‌جنوبی در خصوص طرح آمایش مشکلاتی داشتند که در چند روز گذشته نمایندگان در مجلس به وزیر علوم کارت زرد دوم دادیم، افزود: با اصل طرح آمایش مخالف نیستیم اما در رابطه با اعمال سلیقه‌ها وعدم کار کارشناسی درست وحرفه‌ای مخالف هستیم.

نخعی افزود: در چند روز گذشته وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره علت تضعیف دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی و به بهانه اجرای طرح آمایش سرزمینی نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشده و غلامی کارت زرد دوم مجلس را گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح آمایش در حال حاضر در اجرا دچار مشکل است، ادامه داد: از سویی دیگر ما با رشد قارچ گونه برخی واحدهای دانشگاهی  رو به رو هستیم  که مخالف این موضوع هستیم و با ادغام قارچ گونه برخی از واحدهای دانشگاهیکه خروجی لازمی هم ندارند موافقیم، اما با ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند که در شرق کشور تنها دانشگاه صنعتی است، مخالف هستیم.

نخعی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی خراسان‌جنوبی کمک بزرگی به آموزش استان می‌کند و دارای کادر هیات علمی، خوب و بزرگی است و مزیت‌های زیادی برای آموزش عالی دارد، افزود: دانشگاه صنعتی بیرجند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به سابقه علمی استان افزود: بیرجند از قدیم الایام دارای مدرسه شوکتیه است و ما در این استان پدر علوم مختلفی را داریم که در سطح کشور و جهان نام آورند، باید در خصوص طرح آمایش سرزمین و ادغام برخی از واحدهای دانشگاهی کار کارشناسی و درستی صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به دیدار اخیر خود با مدیر عامل ایمیدرو گفت: در این دیدار مباحث مختلفی مطرح شد یکی از مهم ترین مباحث مطرح شده در خصوص انتقال برق به معدن شاهکوه نهبندان بود که در حال حاضر کار به کندی پیش می‌رود و تاکید کردیم که لازم است برق‌رسانی به این معدن با شتاب بیشتری رقم خورد.

نخعی افزود: از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار در خصوص درخواست تسهیلات برای کارخانه اکسید منیزیم سربیشه بود درخوایت کردیم تا تسهیلات کم بهره و مساعدت‌های دیگر کمک شود تا اکسید منیزیم بتواند مناشا خیرات بیشتری برای منطقه شود.

وی با اشاره به درخواست ایجاد واحد دولومیت در جوار کارخانه اکسید منیزیم خبر داد و افزود: در این دیدار درخواست کردیم تا با ایجاد واحد دونومیت و تولید در آن،کارخانه اکسید منیزیم بتواند در منطقه کمک موثری برای رونق تولید و اشتغال باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 10 =