وصول ۲۸۷ شکایت و اعلام تخلف به بازرسی خراسان‌جنوبی

مدیرکل بازرسی خراسان‌جنوبی گفت: در سه ماهه امسال نیز ۲۲۱ فقره شکایت از دستگاه‌های اجرایی و ۶۶ فقره گزارش فساد از سوی شهروندان به اداره‌کل بازرسی استان ارسال شده است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی رحیمی ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته قضاییه، اظهار داشت: براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت و عهده‌دار وظایفی همچون  احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی مشروع و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

وی افزود: قوه قضاییه نظارت بر دستگاه‌های اداری و اجرایی به دو روش سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری  اعمال می‌نماید.

مدیرکل سازمان بازرسی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اصل ۱۷۴ قانون اساسی حق نظارت قوه قضاییه نسبت به حسن جریان امور، اجرای قوانین، نظارت و بازرسی از دستگاه‌های اداری و اجرایی را به این سازمان محول کرده است.

رحیمی یادآور شد: بازرسی‌ و نظارت‌های مستمر، فوق‌العاده و موردی از کلیه وزارتخانه‌ها، ادارات و دستگاه‌های تابعه، مؤسسات عام‌المنفعه، شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها، بانک‌ها و نهادهای عمومی که از اعتبارات ملی بهره‌مند می‌شوند از جمله وظایف و صلاحیت‌های سازمان بازرسی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش مضاعف، روحیه دینی و جهادی حاکم بر سازمان بازرسی موجب اطمینان خاطر شهروندان در انجام  مسئولیت‌ها و به حداقل رساندن امور مجرمانه‌ و ترک فعل در حوزه‌های اداری و اجرایی خراسان‌جنوبی شده است.

مدیرکل بازرسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد ۳۳ موضوع بازرسی برنامه‌ای، ۴۸ بازرسی موردی از دستگاه‌های اداری و اجرایی استان صورت گرفته ، گفت: طی سه ماهه ابتدایی سال جاری نیز تعداد ۱۸ بازرسی مشخص باقی مانده از سال گذشته انجام شده است.

رحیمی با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد ۴ مورد ابطال مصوبه دستگاه‌های اداری و اجرایی متناقض با قوانین در خراسان‌جنوبی انجام شده، افزود: ارسال ۲۲ گزارش کیفری قضایی، ۶۰ گزارش هشداری و ۶۷ گزارش اصلاحی سازمان بازرسی خراسان‌جنوبی نیز به دستگاه‌های اداری و اجرایی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۵۰ فقره شکایت از دستگاه‌های مختلف و ۳۸۰ فقره اعلامیه و گزارش فساد از ناحیه شهروندان به سازمان بازرسی اعلام شده، افزود: ۹۰ درصد این موارد رسیدگی و به شهروندان ابلاغ شده که بیشترین فراوانی در مورد شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت توزیع نیروی برق بوده است.

مدیرکل بازرسی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در سه ماهه امسال نیز ۲۲۱ فقره شکایت از دستگاه‌های اجرایی و ۶۶ فقره گزارش فساد از سوی شهروندان به اداره‌کل بازرسی استان ارسال شده است

رحیمی با اشاره به ۷ مورد تخلف تسهیلاتی کم‌بهره در بانک عامل کشاورزی خراسان‌جنوبی در سال ۹۹، خاطرنشان کرد: در مجموع بیش‌ از ۲۰ میلیارد تومان از اصل مبالغ برگشت داده شده و بخش قابل ملاحظه‌ای نیز جریمه از خاطیان با توجه به شرایط خاص دریافت وام کم‌بهره و تأثیرپذیری آن در امر گشایش اقتصادی، تولیدی و معیشتی مردم وصول شده است.

انتهای‌‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =