اسحاقی: پیگیر تسریع در اتمام محور «بیرجند- قاین» خواهیم شد

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس به حادثه غم‌انگیز روز گذشته در محور «بیرجند ـ قاین» اشاره کرد و گفت: همچنان پیگیری ویژه‌تری انجام خواهیم داد تا در اتمام این محور هرچه زودتر تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سلمان اسحاقی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، به حادثه غم‌انگیز روز گذشته در محور «بیرجند ـ قاین» اشاره کرد و اظهار داشت: اتفاق نامبارکی در این محور رخ داد که دل همه را به درد آورد.

وی بیان داشت: این جاده که از سال ۸۴ که موضوع دوبانده‌سازی آن شروع شد تا سال ۹۸ تنها ۴۷ کیلومتر کار شده بود و تلاش‌های زیادی از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه بنده دنبال شد چرا که دغدغه ما این است که این محور به خوبی تمام و اصلاح شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: در سازمان برنامه و بودجه تلاش داریم محور «بیرجند ـ قاین» با بدهی مواجه نشود و از سویی دیگر از سال‌های ۸۴ تا ۹۸ تنها ۴۰ کیلومتر  دوبانده‌‌سازی شده بود که از سال گذشته با پافشاری و حضور مدیرکل راه شهرسازی استان در یک سال ۲۷ کیلومتر دیگر کار شد و هنوز هم درحال کار است و همچنان پیگیری ویژه‌تری انجام خواهیم داد تا در اتمام این محور هرچه زودتر تسریع شود.

اسحاقی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از همان ابتدا به موضوع تقویت دانش‌بنیان‌ها و دانشمندان داخلی کشور بود و واکسن کرونایی که به مقام معظم رهبری تزریق شد توسط دانشمندانی ساخته شده که میانگین سنی آنان ۳۰ سال است.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده بر روی ویروس کرونا اشاره و مطرح کرد: در کشورهای مختلف دنیا به ازای هر لیتر ویروس ۳۰ دُز واکسن، در هند ۱۸۰۰ دُز اما در کشور ایران دانشمندان برکت می‌توانند به ازای هر لیتر ویروس بین ۳ تا ۴ هزار دُز واکسن تولید کنند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بحث واکسن توسط دانشمندان ایرانی، اعلام کرد: در بحث بهداشت و درمان برخی کشورها حاضرند بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار به ایران بدهند تا اطلاعاتی که در مورد واکسن داریم را در اختیار آنان قرار دهیم.

اسحاقی با انتقاد از اینکه آنطور که شایسته و بایسته است دستگاه دیپلماسی را به‌دلیل هم مرزی خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان و اهمیت حفظ امنیت در استان شاهد نیستیم، تبیین کرد: باید وزارت امور خارجه در این موضوع ورود جدی و میانجی‌گری داشته باشد.

وی همچنین به تصمیم جدید مجلس برای فضای مجازی اشاره کرد و از آیت‌الله عبادی درخواست کرد از همه نخبگان و صاحب‌نظران برای طرح امنیت اینترنت که در مجلس قرار است مطرح شود، نظرخواهی صورت گیرد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 10 =