صادرات زیر سایه «کرونا»/ ارزآوری ۵ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: طی سه ماهه نخست امسال صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی به ۵ میلیون و ۵۸۷ هزار دلار رسیده است.

غلامرضا اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۶۹ شرکت تعاونی در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت در استان خراسان‌جنوبی فعال است.

وی بیان داشت: از این تعداد ۲۲۷ تعاونی در گرایش خدمات، ۲۱۹ تعاونی در صنعت و معدن و ۱۹۵ تعاونی در گرایش کشاورزی و ۳۲۸ تعاونی در سایر بخش‌های تامین نیاز،تولیدی توزیعی، حمل و نقل ،مسکن و غیره فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر ۹۶۹ شرکت تعاونی در استان فعال است که از محل این تعاونی‌ها ۹ هزار و ۲۷۱ فرصت شغلی ایجاد شده است

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از محل تشکیل تعاونی‌ها تعداد ۹ هزار و ۲۷۱ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است، تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۰۳میلیارد ریال سرمایه تعاونی‌های استان است که توسط اعضا در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.

تشکیل ۲۸ شرکت تعاونی در سال جاری

اشرفی از تشکیل ۶ تعاونی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ۶ شرکت تعاونی در گرایش‎های تولیدی-توزیعی، خدمات، صنعتی و کشاورزی با سرمایه ۵۳۱۵۰۰ هزار ریال در استان تشکیل و شروع به فعالیت کرده‌اند.

وی تشکیل ۲۸ شرکت تعاونی را جزو تعهدات استان در سال ۱۴۰۰ذکر کرد و بیان داشت: از محل تشکیل ۶ تعاونی مذکور تعداد ۱۰۵ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه طی سه ماهه نخست امسال صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی به ۵ میلیون و ۵۸۷ هزار دلار رسیده است، عنوان کرد: این مقدار صادرات از ۳ شرکت تعاونی به‌صورت غیرمستقیم و از ۲ شرکت تعاونی (شهرستان‌های قاینات و سربیشه) به صورت مستقیم انجام شد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقای جنوبی، عراق، اتریش، آلمان و ایتالیا را از کشورهای هدف صادرات تعاونی‌های استان است

 

اشرفی کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقای جنوبی، عراق، اتریش، آلمان و ایتالیا را از کشورهای هدف صادرات تعاونی‌های استان ذکر و مطرح کرد: سنگ بازالت، فرش دست باف، سنگ گرانیت، جوجه شترمرغ و زعفران از جمله کالا‌های صادراتی تعاونی‌های استان در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه سنگ‌های بازالت و فرش بیشترین صادرات شرکت تعاونی‌های استان در سه ماهه ابتدای سال بوده است، خاطرنشان کرد: سنگ بازالت و زعفران به صورت مستقیم از تعاونی‌های استان صادر شده است.

بهره‌مندی ۸۴۲۰ نفر از تسهیلات کرونایی

مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب وکارهای آسیب‌دیده ازکرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی در خصوص تسهیلات کرونایی در استان، تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام مشاغل و کسب وکارهای آسیب‌دیده ازکرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا تا پایان شهریور ۱۴۰۰ مطابق همان دستورالعمل و شرایط ابلاغی قبلی تمدید شده است.

اشرفی در خصوص تسهیلات کرونا باتوجه به ۱۴ رسته شغلی به شدت آسیب‌دیده از کرونا ثبت‌نام صورت گرفت که ۶ هزار و ۴۰۱ پرونده با مبلغ ۷۷ میلیارد تومان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار و ۶۷۲ بنگاه اقتصادی با اشتغال ۸ هزار و ۴۲۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط بانک‌ها و مؤسسات عامل در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =