هنرمندان خراسان جنوبی به درستی معرفی نشده‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان خراسان جنوبی به درستی معرفی نشده‌اند.

خبر طبس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان خراسان جنوبی به درستی معرفی نشده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از روابط عمومی کانون هنرمندان خراسان جنوبی، احمد محبی در جمع هنرمندان خراسان جنوبی اظهار داشت: توفیق مضاعفی نصیب شد تا در جمع اهالی هنر که سرمایه‌های معنوی استان و کشور هستند، حضور پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اینگونه جلسات را توفیقی برای خود می‌دانم، تصریح کرد: من آدم اخلاق‌گرا و اخلاق‌مداری بوده و به هیچ عنوان اعتقادی به نگاه‌های سیاسی، امنیتی و چکشی در حوزه فرهنگ ندارم و به شدت با آن مخالفت می‌کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هنرمندان از لحاظ رفتاری افرادی محترم و متشخص هستند، گفت: کسانی می‌توانند در قطار همراهی و همفکری ما جایی داشته باشند که با اهالی هنر صمیمی و دوست بوده و با این قشر توانمند ارتباط برقرار کنند.

محبی ادامه داد: هنرمندان افرادی هستند که با بروز یک تعامل، همفکری و محبت ورزیدن پاسخ خود را دریافت می‌کنند اما با کمال تاسف در برخی مکان‌ها حتی از دریافت ذره‌ای محبت بی‌نصیب می‌مانند.

وی یادآور شد: جای تاسف دارد که در خراسان جنوبی که مهد پرورش مشاهیر و بزرگان زیادی بوده و هنرمندان بسیاری را تقدیم جامعه کرده است آنطور که باید و شاید در راستای معرفی و شناسایی آنها گامی برداشته نشده و کسی سراغ آنها نرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد، با حضور هنرمندان و نام‌آوران استان در راستای معرفی و شناسایی هنرمندان، بزرگان و مفاخر قدم‌هایی برداریم.

محبی تصریح کرد: من در مسیر کاریم قائل به تفویض اختیار به گروه‌ها و مدیریت‌های زیرمجموعه هستم و قائل به فرد نیستم و این شیوه‌ها در حوزه فرهنگی امکان‌پذیر است و در آن قدم برمی‌داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اعضای کانون خواست وی را به عضویت در این کانون گرم درآورند و یادآور شد: امید است این چند صباحی که در خدمتتنان هستم از محضر شما بزرگواران تلمذ کرده و بهره‌مند شوم.

محبی افزود: اگر خدا بخواهد به سمت و سویی می‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رویم تا فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مامن و محل حضور و رفت و آمد هنرمندان بوده و خانه دوم آنها شود.

وی به برنامه‌های آتی فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با کانون هنرمندان استان گفت: برنامه‌هایی برای خدمت در این حوزه پیش‌بینی شده است که نخستین آن بحث تدوین چشم‌انداز چهار ساله برای فرهنگ و هنر استان محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: باید برای خود یک افق معین کرده و بگوییم که در حال حاضر کجا قرار داریم و چهار سال دیگر کجا باید باشیم.

محبی متذکر شد: همچنین مادامی که این مسولیت قرار است به کس دیگری واگذار شود اقداماتی را که طی چند سال خدمت در استان انجام داده‌ایم باید بازگو شود چراکه گر انسان برای خود افق تعریف نکند دچار روزمرگی شده و روزمرگی هم یک افت محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید به طور قطع آمایش سرزمینی داشته باشیم، افزود: داشتن هفته فرهنگی و بزرگداشت مفاخر استان یکی از واجبات است چراکه به اندازه کافی مفاخر و مشاهیر در این استان وجود دارد اما ناشناخته مانده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید تلاش کنیم از طریق آموزش زمینه‌های ورود بزرگان و صاحب‌نظران به استان فراهم شود، گفت: به جای داشتن خانه سینما شماره یک یا دو باید بکوشیم همه هنرمندان در یک جا متمرکز شوند.

محبی با تاکید بر اینکه موسسات و کانون‌های سطح استان باید هنرمندان را زیر پر و بال خود گرفته و توجه خود را به آنها معطوف کنند، متذکر شد: نگذاریم که ظرفیت‌ها، استعدادها و هنرمندان خوب ما از استان فراری باشند و هنر خود را در جاهای دیگر به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه نگاه استاندار خراسان جنوبی نگاهی فرهنگی است و از فضای باز حمایت می‌کند، گفت: با توجه به اینکه با همه مسولان عالی رتبه استان صمیمی بوده و با هیچکدام حاشیه ندارم بنابراین می‌توانیم در راستای کمک به فرهنگ و هنر استان قدم‌های بزرگی برداریم.

همچنین در این جلسه مدیرعامل کانون هنرمندان خراسان جنوبی یادآور شد: در عرصه فرهنگ و هنر صحبت خیلی زیاد است و چالش‌‎ها از گذشته و در حال فراوان است و به موقع تقدیم مدیرکل می‌شود.

حسین رفیعی گفت: به دلیل کثرت حضور هنرمندان ترجیح می‌دهم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نکات مورد نظر خود را بیان کرده و رویکرد مدیریتی خود را نیز اعلام کنند.

لازم به ذکر است در این دیدار هنرمندان حاضر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و اغلب از مشکلات موجود ارشاد سخن گفتند و خواستار تغییرات در شیوه موجود شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =