نوبخت به خراسان‌جنوبی سفر می‌کند

محمد‌باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، هفته آینده به استان خراسان‌جنوبی سفر می‌کند.

خبر طبس: محمد‌باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، هفته آینده به استان خراسان‌جنوبی سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از خبرگزاری فارس، به دعوت استاندار خراسان‌جنوبی و به منظور آشنایی با مشکلات استان، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور هفته آینده به استان خراسان‌جنوبی سفر می‌کند.

در همین راستا ظهر پنجشنبه جلسه‌ای در استانداری با حضور مدیران و مسئولان خراسان‌جنوبی برگزار شد تا مشکلات استان جمع‌بندی شود.

به نظر می‌رسد موضوع خشکسالی و بحث انتقال آب و مدیریت آن، احداث جاده‌های دوبانده، تجهیز بیمارستان‌های تازه تاسیس، راه‌آهن و فراهم کردن زمینه اشتغال در استان از مهم‌ترین خواسته‌ها از دولت است.

چندی پیش نیز نماینده مردم درمیان، بیرجند و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفته بود: برای بررسی مشکلات احداث راه‌آهن خراسان‌جنوبی قرار است معاون راهبردی رئیس جمهور به این استان سفر کند.

مطالعه و احداث راه‌آهن بیرجند شامل مسیر چابهار ـ زاهدان ـ بیرجند ـ مشهد در سال های ۸۹ تا ۹۳، از مصوبات اولین سفر هیئت دولت نهم در سال ۸۴ به خراسان‌جنوبی بود.

براساس برآوردها، اجرای این پروژه در گرو تأمین اعتباری سنگین و حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال است و با گذشت ۹ سال از تصویب آن هنوز اقدامی برای اجرای زیرساخت‌های این طرح صورت نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =