بهسازی محورهای خراسان جنوبی نیازمند ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بهسازی محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی نیاز به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

خبر طبس: معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بهسازی محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی نیاز به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، محسن رجبی با بیان این‌که عملیات دو بانده‌سازی راه‌های خراسان جنوبی از سال ۸۴ آغاز شده، اظهار کرد: ۹۸۰ کیلومتر پروژه دوبانده‌سازی در خراسان جنوبی وجود دارد که در قالب پروژه‌های بیرجند- نهبندان، بیرجند- قاین، بجستان – دیهوک، طبس – یزد و دیهوک – راور تعریف شده است.

وی افزود: برای تکمیل پروژه ۲۴۶ کیلومتری بیرجند – نهبندان به ۱۹۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۳۵ کیلومتر از جاده بیرجند-نهبندان با اعتباراتی که تخصیص یافته به بهره‌برداری رسیده و ۴۲ کیلومتر دیگر در حال اجرا است.

رجبی در رابطه با پروژه ۳۳۶ کیلومتری دوبانده‌سازی محور قاین – خضری – بجستان – دیهوک، تصریح کرد: تاکنون ۱۳۰کیلومتر از این مسیر اجرایی شده ضمن این‌که ۱۹۴کیلومتر آن نیز در دست اجرا است و ۱۲ کیلومتر دیگر در حال انجام قرارداد است.

وی افزود: برای تکمیل این پروژه حدود ۲۳۹ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به پروژه دوبانده‌سازی محور دیهوک – راور، تصریح کرد: این محور ۲۰۲ کیلومتر است که تاکنون ۴۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۱۵۵کیلومتر آن در دست اجرا است که تکمیل آن ۱۸۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رجبی اظهار کرد: پروژه دوبانده‌سازی محور طبس – یزد نیز به طول ۱۹۶کیلومتر به تازگی ابلاغ شده و تکمیل آن ۲۹۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با وجود این‌که جاده‌ها جزو نخستین زیرساخت‌های حمل و نقل هر منطقه محسوب می‌شود و مزایای بسیاری دارند، چنانچه هم‌زمان با افزایش تعداد خودروها و ترددها استاندارد‌سازی نشوند، نباید انتظار داشت که آمار خسارات و قربانیان جاده‌ای کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =