۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۱۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان طی شبانه روز گذشته خبرداد.

«کامبیز مهدی‌زاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: روز گذشته ۱۶۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۹ بیمار جدید شامل ۸ بستری و ۳۱ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد ۱۸ مورد از بیرجند، از شهرستان‌های بشرویه، سربیشه و فردوس هر کدام ۳ مورد، از شهرستان‌های خوسف، درمیان و سرایان هر کدام یک مورد، از قاینات ۷ مورد و نهبندان ۲ مورد جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین ۳۵۷ تست سریع کرونا ۷۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۹۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند که ۹۲ نفر کرونا مثبتند.

مهدی‌زاده گفت: از این تعداد ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت نشد و فوتی‌های ناشی از این بیماری همان هزار و ۱۴۴ نفر  است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۴۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۶ بیمار شامل ۲۹ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۸۶ هزار و ۳ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۳۱ هزار و ۲۹۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

مهدی زاده در پایان گفت: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۳۴۷ هزار و ۹۰ نفر واکسن نوبت اول و ۱۷۳ هزار ۸۱۱ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =