مردم خراسان جنوبی یک میلیارد تومان به عتبات کمک کردند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از جمع آوری کمک های نقدی مردم استان به مبلغ یک میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: خوشبختانه از این لحاظ نسبت به برنامه پیش بینی شده برای امسال جلوتر هستیم.

موسی جوینده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمند که توسط بانوان خراسان جنوبی طراحی و اجرا برای کمک به بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته بافت فرش و فروش آن‌ها برای این موضوع خداپسندانه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار بانوی خوش ذوق در استان در ۲۶۰ کارگاه بافت فرش برای کمک به بازسازی عتبات عالیات فعالیت دارند، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون در این کارگاه ها ۵۰ تخته فرش به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان بافته شده که البته بیماری کرونا در این اقدام تأثیرگذار بوده است.

اعزام ۵۰ نیروی متخصص برای بازسازی عتبات به عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: این ستاد برای افزایش این کارگاه ها در استان با توجه به استقبال خوب بانوان در این امر برنامه دارد.

جوینده از جمع آوری کمک های نقدی مردم استان به مبلغ یک میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: خوشبختانه از این لحاظ نسبت به برنامه پیش بینی شده برای امسال جلوتر هستیم.

وی با اشاره به اعزام ۵۰ نفر از نیروهای متخصص استان برای همکاری در ساخت پروژه های پیش بینی شده در عتبات مقدسه در عراق گفت: با جمع آوری کمک های مردمی در استان مصالح لازم خریداری و برای ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلای و صحن امام باقر(ع) در کاظمین هزینه می شود.

پخت و توزیع ۴۵ هزار پرس غذا بین نیازمندان و عاشقان امام حسین(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال به سبب بیماری کرونا افراد کمتری مشرف به زیارت کربلا و حضور در پیاده روی اربعین شدند بنابراین موکب هایی که نتوانستند در این همایش بزرگ حضور یابند در تمامی شهرستان های استان برنامه های متنوعی داشتند و با استقرار در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین به عاشقان امام حسین خدمات رسانی نمودند، تصریح کرد: پخت و توزیع ۴۵ هزار پرس غذا، ذبح ۹۹ رأس گوسفند به ارزش ۱۷۰ میلیون تومان توسط موکب حضرت علی اصغر(ع) زیرکوه، توزیع ماسک و اهدای ۵۰۰ واحد خون توسط مردم طبس در موکب امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) این شهرستان از جمله این برنامه ها بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + چهار =