روند ولادت در استان خراسان‌جنوبی کاهش یافته است/ ثبت ۷۵۰۰ تولد طی شش‌ماه

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان‌جنوبی گفت: روند ولادت طی ۶ ماه اخیر در استان کاهش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۴ درصد کاهش دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «علیرضا مهرآور» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان ولادت در خراسان جنوبی طی ۶ ماه اول امسال ،هفت هزار و ۵۱۰ واقعه بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۴ درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه نسبت جنسیتی ولادت‌ها در شش ماهه امسال ۱۰۷ بوده است یعنی به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۷ پسر متولد شده است، افزود : همچنین در این وقایع میانگین سن مادران ۲۹.۶ سال و سن پدران ۳۳.۴ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی عنوان داشت: پنج هزار فقره کارت هوشمند ملی در خراسان‌جنوبی آماده تحویل است؛ تمامی افرادی که پیامک تحویل کارت هوشمند ملی برای آنان واصل شده باید در اسرع وقت با مراجعه به آدرس مندرج در پیامک نسبت به تحویل کارت خود اقدام کنند.

وی افزود: با پوشش ۹۸.۳ درصدی واجدین دریافت کارت هوشمند ملی در استان خراسان جنوبی تاکنون بیش از ۵۹۰ هزار درخواست از متقاضیان اخذ شده است.

مهرآور گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر نیز تاکنون برای ثبت‌نام کارت هوشمند ملی خود اقدام نکرده اند که لازم است هرچه زودتر به یکی از ایستگاه‌های کارت هوشمند ملی برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای طرح صدور شناسنامه مکانیزه تاکنون ۳۸۰ هزار و ۲۸۰ جلد شناسنامه در خراسان جنوبی صادر شده است و ۶۳.۳ درصد واجدین شرایط پوشش داده شده‌اند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 1 =