ارائه خدمات توانبخشی به ۱۴۵۹ بیمار خراسان‌جنوبی

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال ‌احمر خراسان‌‌جنوبی از ارائه خدمات توانبخشی به یک هزار و ۴۵۹ بیمار از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مجیدرضا لطیفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر در راستای مواد دو و سه اساسنامه خود یعنی تسکین آلام‌بشری و حمایت از سلامت و زندگی انسان‌ها در عرصه فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و توانبخشی حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری، بیان داشت: طی این مدت یک هزار و ۴۵۹ بیمار از خدمات مرکز توانبخشی جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۷۴۳ بیمار در این مدت برای دریافت خدمات فیزیوتراپی به این مرکز مراجعه داشتند، افزود: فیزیوتراپی این مرکز دارای تجهیزات مدرن و بعضأ منحصر به فرد همچون دستگاه شاک ویوتراپی، تخت کشش، CPM، لیزر پرتوان، دستگاه الکتروتراپی دو کاناله و چند کاناله، دستگاه اولتراسوند و غیره است.

لطیفی عنوان کرد: مرکز فیزیوتراپی جمعیت هلال‌احمر طرف قرارداد تمامی بیمه‌ها بوده و با حداقل تعرفه هر روزه در دو شیفت صبح و عصر در دو واحد مستقل خواهران و برادران آماده پذیرش بیماران است.

وی از ارائه خدمات ارتوپدی فنی به ۱۰۷ بیمار خبر داد و گفت: همچنین طی این مدت به ۳۱۰ مراجعه کننده خدمات کار درمانی ارائه شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ادامه داد: در بخش کاردرمانی با بازتوانی فرد برای داشتن زندگی مستقل و بدون نیاز به اطرافیان به درمان بیماران کمک می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه ۲۹۹ بیمار نیز از ابتدای سال جاری از خدمات گفتار درمانی هلال‌احمر بهره‌مند شدند، گفت: جمعیت هلال‌احمر در خدمت به نیازمندان و کاهش آلام بشری از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با اشاره به واکسیناسیون کارکنان و اعضای داوطلب هلال‌احمر استان، خاطرنشان کرد: در ایام شیوع کرونا برای تأمین سلامت و بهره‌گیری از توان نیروهای داوطلب نزدیک به یک هزار نفر از این افراد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پانزده =