پیگیری‌ها بی نتیجه ماند: نرگس کاران از بیمه استقبال نکردند

«محمدحسین بخشی» معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: ثبت نام بیمه گل نرگس برای اولین بار در خراسان‌جنوبی همزمان با ۳ استان دیگر، از اول مهر در استان آغاز شد که مورد استقبال کشاورزان قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های بیمه گل نرگس همزمان با استان‌های فارس، خوزستان و ایلام به استان ابلاغ شد، افزود: شرایط بیمه برای گل نرگس بسیار مطلوب است و کشاورزان در دو سال اخیر متقاضی زیرپوشش رفتن این محصول بودند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به فصل گل دهی گل نرگس، عواملی از سرمازدگی و رواناب‌های فصلی کشاورزان را متضرر می‌کند، گفت: هم اکنون سامانه برای ثبت درخواست بیمه برای کشاورزان باز است و کشاورزان می‌توانند در فرصت باقیمانده برای ثبت درخواست اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی هم با بیان اینکه تعرفه‌های بیمه براساس تراکم کشت گل نرگس و تعداد شاخه در هر متر مربع محاسبه می‌شود، بیان داشت: برای گل نرگس سه تعرفه با نرخ‌های ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، ۹ هزار تومان و ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بخشی به نرخ تعرفه‌ها و میران غرامت‌ها اشار کرد و عنوان کرد: به ازای هر ۲۵۰ شاخه گل نرگس در مترمربع هفت هزار و ۵۰۰ تومان تعرفه تعیین شده که در صورت بروز خسارت ۲۵۰ هزار تومان غرامت بیمه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: برای هر ۳۰۰ شاخه گل نرگس در مترمربع ۹ هزار تومان تعرفه تعریف شد که در صورت خسارت ۳۰۰ هزار تومان غرامت پرداخت می‌شود.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به ازای هر ۳۶۰ شاخه گل نرگس در مترمربع با ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعرفه، ۳۵۰ هزار تومان غرامت تعیین شده است.

وی گفت: بیمه گل نرگس عوامل خسارتی از جمله تگرگ، زلزله، سرما و یخبندان و سیل را زیرپوشش قرار می‌دهد.

به گفته وی با اعلام تعرفه‌ها از سوی ستاد صندوق بیمه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های فروش و شعب بیمه‌ای بانک کشاورزی در خصوص بیمه گل نرگس اقدام کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =