خراسان‌جنوبی وارد چرخه تولید نهاده‌های کشاورزی شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «حمید ملانوری» استاندار خراسان‌جنوبی امروز در حاشیه بازدید از انبارهای نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی مقدور و میسر است.

وی افزود: با عنایت به ذخایر غنی بنتونیت، پتاس در استان، جهاد کشاورزی باید بررسی‌های کارشناسی لازم را در این زمینه انجام دهد تا از این فرصت به نحو شایسته‌ای در تولید کود شیمیایی و رفع نیاز کشاورزان استفاده کنیم.

به گفته وی با توسعه بازارهای صادراتی از طریق مرز مشترک استان با کشور افغانستان می‌توانیم به صادرات این کودهای شیمیایی تولیدی نیز اقدام نماییم.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر نیاز کشاورزان به کود شیمیایی و نهاده های کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع تولید و توجه به کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی استان، جهاد کشاورزی و شرکت خدماتی حمایتی بخش کشاورزی، تلاش کرده‌اند تا نهاده های مورد نیاز کشاورزان در فصول کاشت تأمین شود.

ملانوری ادامه داد: امروز و در جریان این بازدید، انبارهای ذخیره سازی این نهاده ها و کودهای شیمیایی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی متذکر شد: اکنون میزان ذخایر استان به قدر کافی و متناسب با حجم نهاده ها و کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی است.

به گفته وی هر آن چه از کود شیمیایی و نهاده ها مورد نیاز باشد با قیمت یارانه ای و دولتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و کارگزاران این عرصه باید با هماهنگی و تعامل، شرایط دسترسی آنها را تسهیل کنند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهار =