ضرب‌الاجل «ملانوری» برای فرمانداران؛ لزوم کاهش رنگ و افزایش آمار واکسیناسیون

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: فرمانداران کلیه شهرستان‌های استان موظف‌اند با برنامه‌ریزی درست نسبت به بهبود شرایط موجود اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه با ابتلای هر ۴ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، رنگ یک منطقه، قرمز می‌شود، تصریح کرد: بر اساس این آمار، با کاهش هر یک نفر مبتلای به بیماری می‌توانیم تغییر رنگ را شاهد باشیم و به عبارتی با کمتر شدن یک نفر از شمار بیماران کرونایی، شهرستان‌ها از رنگ قرمز خارج می‌شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به بار روانی رنگ‌ها، بیان داشت: تغییر رنگ شهرها، امکان بازگشت محدودیت‌ها را به همراه دارد که بالطبع همه امورات را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

ملانوری تأکید کرد: بمباران تبلیغاتی رسانه‌ها، تلاش فرمانداران، همت مردم و هم‌افزایی و همراهی همه حوزه‌ها در بهتر شدن شرایط موجود نقش به سزایی دارد.

وی با مخاطب قرار دادن فرمانداران که به صورت ویدئو کنفرانسی در جلسه حضور داشتند، متذکر شد: هیچ شهری نباید وضعیت وخیم‌تری پیدا کند لذا تمام وقت خود را بگذارید و برای مدیریت شرایط اقدام کنید.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سه شهر قاین، بیرجند و طبس قرمز هستند، گفت: این سه شهرستان باید تا شنبه آینده از وضعیت قرمز خارج شوند.

ملانوری با تأکید بر نقش واکسیناسیون در کاهش ابتلا و عوارض بیماری، تصریح کرد: فرمانداران کلیه شهرستان‌ها به ویژه طبس، قاین و بیرجند باید پوشش واکسیناسیون خود را به بالای ۸۰ درصد برسانند.

وی تأکید کرد: اصل و اساس مدیریت بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و هر جا بر این موضوع دقت شده، آمار ابتلا و مرگ و میر کاهش پیدا کرده لذا روشنگری در این زمینه مورد تأکید است.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: تلاش دستگاه‌های اجرایی مداخله‌گر در مدیریت بیماری و دقت نظر مردم نسبتاً مطلوب است اما وضعیت شکننده و غیرقابل پیش‌بینی است لذا همه باید برای مناسب‌تر شدن شرایط تلاش خود را بکنند.

ملانوری موضع بازگشایی مدارس را از دغدغه‌های خانواده‌ها عنوان و مطرح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس مقطع متوسطه دوم از نیمه آبان حضوری شده و متوسطه اول نیز از اول آذرماه شروع می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای مقطع ابتدایی استعلام می‌کنیم و هر آن چه مصوبه ستاد ملی کرونا باشد به اطلاع خانواده‌ها خواهد رسید، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است و مسئولیت آن نیز به عهده مدیران است رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از ورود افراد مشکوک به بیماری به مدرسه است.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها میزان رعایت ضوابط بهداشتی در مراکز آموزشی بالای ۹۰ درصد است که باید به ۱۰۰ درصد برسد.

ملانوری به شرایط موجود استان و فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید در این زمینه مداخلات لازم را انجام دهند و ضمن تأکید بر رعایت ضوابط بهداشتی توسط جامعه هدف، بر روند اجرای دستورالعمل‌ها هم نظارت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سه =