ناکامی فرنگی‌کاران خراسان‌جنوبی در لیگ‌برتر/ میزبانی هم دردی را دوا نکرد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، دور برگشت لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور در گروه (ب) جام یادگار امام(ره) یادبود پیشکسوت کشتی خراسان جنوبی «مرحوم محمد میابادی» به میزبانی بیرجند برگزار شد.

در این ماراتن ملی ۲۵ فرنگی‌کار در قالب تیم‌های سیدبابل مازندران، مدافع حرم قم، دانشگاه آزاد اسلامی کشور و خراسان‌جنوبی در سالن ورزشی مخابرات بیرجند روی تشک رقابت‌ها رفتند.

تیم کشتی فرنگی خراسان‌جنوبی متشکل از محمدعلی بزی، محمدرضا رضاپور، امیرمحمد رضایی، عرفان ولی‌زاده، جبار کاویان، جلال طاهری، مهدی حسین‌پور، عرفان درزی، سجاد حسینی، ابوالفضل اصغری، امین گلکاری، مسعود سروری، مهدی کمالی، مهرشاد عباسی و امیرحسین حسینی با مربیگری حسن گلکاری و مجتبی سروری و سرپرستی حسین حسن‌زاده بود که در رقابتی سنگین با کشتی‌گیران‌ مطرح کشوری سربه‌شاخ شدند.

خراسان‌جنوبی از پس دانشگاه آزاد اسلامی برنیامد

فرنگی‌کاران خراسان جنوبی در نخستین رقابت از دور برگشت لیگ‌برتر کشتی باشگاه‌های کشور در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی به میدان رفتند که‌ علی رغم چند پیروزی با نتیجه تیمی هفت بر سه مغلوب شد.

در بخش انفرادی این دور از مسابقات و در وزن ۵۵ کیلوگرم محمدعلی بزی از خراسان‌جنوبی در مقابل احمدرضا ناصرپور زمین‌گیر شد، در وزن ۶۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی از خراسان جنوبی در برابر حسین جاویدی شکست خورد، در وزن ۶۳ کیلوگرم محمدرضا رضاپور از خراسان جنوبی نتیجه را به حسین عباسی واگذار کرد و در وزن ۶۷ کیلوگرم مهرشاد عباسی از خراسان‌جنوبی در برابر سعید ارجمند ضربه فنی شد و در وزن ۷۲ کیلوگرم امیرمحمد رضایی از خراسان‌جنوبی بر سعید شاهرخی غلبه کرد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم این رقابت‌ها عرفان ولی‌زاده از خراسان‌جنوبی رضا محمدی را ضربه فنی کرد، در وزن ۸۲ کیلوگرم جبار کاویان از خراسان‌جنوبی نتیجه را به مهدی محمدزاده واگذار کرد، در وزن ۸۷ کیلوگرم جلال طاهری از خراسان‌جنوبی در مقابل حمیدرضا بادکان شکست خورد، در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مهدی حسین‌پور نتیجه را به امید حاجی تبار واگذار کرد.

سیدبابل از سد میزبان گذشت

در دومین دور از رقابت‌ها تیم کشتی فرنگی خراسان جنوبی در مقابل باشگاه سیدبابل استان‌ مازندران صف آرایی کرد که در مجموع تیمی بازی را با  نتیجه ۶ بر ۴ واگذار کرد.

در  وزن ۵۵ کیلوگرم این ماراتن ملی محمدعلی بزی از خراسان‌جنوبی در مقابل رضا یعقوبی برنده میدان شد، در وزن ۶۰ کیلوگرم عرفان درزی از خراسان‌جنوبی از سد مصطفی میرنژاد گذشت، در وزن ۶۳ کیلوگرم محمدرضا رضاپور در مقابل محمدرضا آقانیا شکست خورد، در وزن ۶۷ کیلوگرم مهرشاد عباسی از خراسان‌جنوبی در برابر علی چوبکزن شکست خورد و در وزن ۷۲ کیلوگرم امیرمحمد رضایی از خراسان جنوبی در مقابل محمد خانپور به پیروزی با ارزشی دست یافت.

در ادامه و در وزن ۷۷ کیلوگرم عرفان ولی‌زاده از خراسان جنوبی از سد طاها خانپور گذشت، در وزن ۸۲ کیلوگرم جابار کاویان از خراسان‌جنوبی نتیجه را به  ابوالفضل شریفی واگذار کرد، در وزن ۸۷ کیلوگرم سجاد حسینی از خراسان‌جنوبی در برابر علی خلیل‌زاده ضربه فنی شد، در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل اصغری از خراسان‌جنوبی در مقابل حسین پاکدین شکست خورد و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مهدی حسین پور کشتی را به ایمان محسن زاده واگذار کرد.

خراسان‌جنوبی در مقابل مدافعان حرم کرنش کرد

دیدار سوم فرنگی‌کاران خراسان جنوبی که شروع خوبی برای ورزشکاران نبود متاسفانه علی‌رغم تلاش مربیان نمایندگان شایسته استان بدون کسب امتیاز در مقابل تیم شهدای مدافع حرم قم ۱۰ امتیازی بازی را واگذار کردند.

در بخش انفرادی و در وزن ۵۵ کیلوگرم مهدی کمالی از خراسان‌جنوبی نتیجه را به مهدی جواهری واگذار کرد،

در وزن ۶۰ کیلوگرم عرفان درزی در مقابل محمد جانقلی مغلوب شد، در وزن ۶۳ کیلوگرم امین گلکاری در برابر ابوالفضل نعیمی ۳ بر ۴ شکست خورد،  در وزن ۶۷ کیلوگرم مهرشاد عباسی از خراسان جنوبی کشتی را به محمد امین جبالی واگذار کرد، در وزن ۷۲ کیلوگرم امیرمحمد رضایی در مقابل ابوالفضل زینتی شکست خورد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم عرفان ولی‌زاده از خراسان جنوبی در مقابل محمدحسین جلالی ضربه فنی شد، در وزن ۸۲ کیلوگرم جبار کاویان از خراسان‌جنوبی کشتی را به امیر رضایی باخت، در وزن ۸۷ کیلوگرم علی اکبر سروری از خراسان ‌جنوبی نتیجه را به علیرضا رمضانی واگذار کرد، در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرحسین همتیان از خراسان‌جنوبی در مقابل  محمدصادق عبدالهی شکست خورد و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مهدی حسین‌پور  در مقابل شاهرخ میکائیلی زمین‌گیر شد.

دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان تیم برتر دوره‌های رفت و برگشت بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی جام یادگاران امام(ره) صعود کرد و تیم شهدای مدافع حرم قم، باشگاه سیدبابل مازندران و خراسان‌جنوبی رتبه‌های دوم تا چهارم گروه(ب) رقابت‌ها را بدست آوردند.

این دومین سال متوالی است که تیم خراسان‌جنوبی از صعود به جمع چهار تیم نهایی لیگ‌برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور باز می‌ماند.

خراسان‌جنوبی بعنوان یکی از کانون‌های اصلی کشتی؛ خوشبختانه با حضور ستاره‌های خوش‌استعدادی در مسابقات قهرمانی کشور خوش درخشیده است ولی در لیگ‌های برتر کشتی نتوانسته نتیجه خوبی را به دست آورد.

مهمترین دلایل این اتفاقات را می‌توان در ضعف‌های مالی هیات کشتی خراسان‌جنوبی، نبود اسپانسر و ناتوانی از حفظ ستاره‌های بومی برای حضور پر قدرت در لیگ برتر جستجو کرد.

گرچه طی سال‌های اخیر در برخی از موارد شاهد حضور کشتی‌گیران غیربومی در قالب تیم خراسان‌جنوبی در رقابت‌های باشگاهی کشور بوده‌ایم و نتایج نسبتا خوبی را نیز گرفته‌ایم ولی شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه و اعزام آنان به مسابقات کشوری می‌تواند پشتوانه‌‌قوی و اعتمادسازی مناسبی برای فعالان این عرصه باشد.

 امید است با حمایت‌های مالی و معنوی متولیان ورزش خراسان‌جنوبی و حضور بخش خصوصی و اسپانسر تیم‌های ورزشی از این پس شاهد درخشش استعداد‌های بالقوه کشتی استان روی تشک‌ رقابت‌ها باشیم.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 10 =