پایان ۳۳ سال فراق با شناسایی هویت شهید گمنام اصفهانی در «زیرکوه»

سرهنگ «غلامرضا فلاحی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: اخیرا هویت چهار شهید گمنام مدفون در استان خراسان‌جنوبی از طریق انجام آزمایش DNA پس از گذشت ۳۳ سال از جنگ تحمیلی شناسایی شد.

وی بیان داشت: این شهدای والامقام که به عنوان شهید گمنام در ۴ نقطه استان دفن شده‌اند، بیان داشت: پیکر مطهر این شهدا در مناطق مهران، شرق دجله، زبیدات و شلمچه توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شد و به دلیل نداشتن علائم شناسایی در معراج شهدای تهران قرار گرفت که سپس به عنوان شهید گمنام به استان خراسان‌ جنوبی منتقل شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اضافه کرد: پیکر این شهدا در ۴ نقطه خراسان جنوبی از جمله دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، شهر حاجی‌آباد زیرکوه و حوزه علمیه برادران بیرجند آرام گرفت.

فلاحی خاطرنشان کرد: تا این لحظه اسامی ۲ تن از این شهدا اعلام شده و شرایط برای حضور خانواده‌هایشان مهیا شده است و همچنین روز گذشته میزبان خانواده شهید «حسین بابایی» و امشب نیز میزبان خانواده شهید «جهانگیر نقدی‌پور» خواهیم بود.

وی از اعلام مشخصات هویتی سومین شهید گمنام شناسایی شده خبر داد و گفت: شهید «اصغر رستمی» یکی از شهدای مفقودالاثر شهرستان برخوار است که به ‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۸۵ در حاجی‌آباد زیرکوه دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی مطرح کرد: صبح امروز  پس از گذشت ۳۳ سال چشم‌انتظاری خبر شناسایی این شهید که پیش از این گمنام و مفقودالاثر بود توسط فرماندهان نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسئولین شهرستان برخوار به مادر شهید رستمی اطلاع داده شد و این خانواده از چشم‌انتظاری درآمدند.

فلاحی بیان داشت: شهید گرانقدر «اصغر رستمی» یکم آذر ۱۳۴۵ در شاپورآباد اصفهان در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در بیست و یکم تیر ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی نهرعنبر دهلران توسط نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت نائل و پیکر پاک و مطهر این شهید مدت‌ها در منطقه عملیاتی برجای ماند و پس از  تفحص به طرز باشکوهی در  خراسان‌جنوبی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ر


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + بیست =