«درمیان» ته جدولی در مقاوم سازی مسکن روستایی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، «قاسم تنها» امروز در شورای مسکن شهرستان درمیان با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده قیر رایگان به صورت آماده و نقدی قابل تحویل به پیمانکاران و مجریان طرح‌های هادی روستایی و شهرداری‌ها برای آسفالت معابر و خیابان‌ها تحویل می‌شود، امکان کاهش هزینه‌ها وجود دارد که مدیران بنیاد مسکن شهرستان‌ها در این زمینه باید پیگیری لازم را انجام دهند.

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: در اجرای طرح ملی مسکن برای احداث واحدهای مسکونی به صورت در جا سازی مبلغ ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده شده است، برای استفاده مردم از مزایای اجرای این طرح مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان وام احداث مسکن در روستاها و ۳۰۰ میلیون تومان وام احداث مسکن در شهرها پیشنهاد شده که پس از تصویب پرداخت شود.

 وی بیان داشت: کمترین نرخ مقاوم سازی منازل مسکونی در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان درمیان است که ضرورت دارد با اهتمام مردم و پیگیری مسئولان این نرخ به میانگین استانی و استاندارد کشوری برسد تا در صورت حوادث غیر مترقبه نظیر زلزله، سیل و غیره شاهد بروز خسارات جانی و مالی به هموطنان ساکن منازل در شهرها و روستاها نباشیم.

«حسینعلی بخشی» فرماندار درمیان هم در این جلسه بر اهتمام ویژه همه مدیران ادارات متولی در زمینه تحقق طرح نهضت ملی مسکن و استفاده کامل از ظرفیت ادارات در این زمینه تأکید کرد.

وی در ادامه خواستار نظارت بیشتر بر ساخت مسکن به صورت استاندارد با رعایت همه ضوابط فنی و همچنین پیگیری تأمین زیرساخت ها توسط ادارات خدمات رسان آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، طبق دستور استاندار خراسان جنوبی برای تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن مقرر شد جلسات شورای مسکن در شهرستان هر دو هفته یکبار برگزار شود. در این جلسه همچنین درخصوص هماهنگی بیشتر و تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بحث و تبادل نظر شد، از جمله مهمترین موارد می‌توان به طرح پیشنهاد در زمینه، امکان صدور پروانه ساختمانی به شرط وجود نقشه تایید شده توسط دفاتر فنی طی یک هفته در شهرستان، پیشنهاد استفاده از نقشه های تیپ و الگوهای تأیید شده توسط دفاتر فنی برای تسریع در انجام کار، پیشنهاد واگذاری انشعاب موقت توسط ادارات خدمات رسان در مناطقی که این امکان وجود داشته باشد مطرح و مورد تایید قرار گیرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یک =