راه سبز هزار لاله گلکون کفن

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی «علیرضا نصرآبادی» مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان امروز با اشاره به اقداماتی که منابع طبیعی هر ساله برای افزایش فضای سبز و بیابانزدایی در استان انجام می دهد گفت:امسال نیز در راستای تحقق شعار ایران قوی و چشم‌انداز نهال‌کاری ، قرار است به یاد هر شهید یک هزار درخت در سراسر کشور کاشته شود.

وی افزود: اجرای این پویش در استان آغاز شده و تا روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این پویش بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی نیز همکاری خواهند داشت اضافه کرد: مردم و گروه های جهادی نیز در اجرای این پویش همراهی خواهند داشت.

وی درباره هدف از اجرای پویش سراسری نهال کاری، که بیشتر تقویت روحیه مشارکت در بین اقشار مختلف جامعه ، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است  اظهارداشت: ترویج فرهنگ نهالکاری و حفاظت و احیای طبیعت در جامعه، توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری در محل های مناسب و اطراف شهرها ، کنترل آلودگی از دیگر اهداف این طرح است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان و خشکسالی های مداوم امید است این پویش در کنار فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی بتواند در حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی و نیز کنترل روند بیابانی شدن استان موثر باشد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/م

 

 

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =