راه‌اندازی سایت جدید مخابراتی در منطقه جنوبی شهرک امام علی(ع) بیرجند

«حسن آذری‌نصرآباد» مدیر مخابرات منطقه خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در ارتباط با مشکل آنتن‌دهی و اینترنت منطقه شهرک امام علی‌(ع) بیرجند که بیش‌ از یک ماه از قول برطرف شدن این مشکل می‌گذرد، اظهار داشت: در منطقه‌ای که شهرک امام علی(ع) قرار دارد بحث عوارض تهیه شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل قرار گرفتن شهرک امام علی(ع) در محدوده کریدور پروازی فرودگاه بیرجند به سبب مسائل امنیتی پرواز محدودیت ارتفاع دکل وجود دارد، تصریح کرد: این محدودیت‌ها بر روی طراحی‌های مخابرات اثر گذاشت و باید تغییراتی در جانمایی سایت‌های مخابرات صورت گیرد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان‌جنوبی ادامه داد: دو معضل در آن منطقه وجود دارد، یکی پوشش ابتدای بلوار شهید ناصری که مسیر به سمت بالا می‌رود و سبب قطع ارتباط در این محدوده شده و یکی دیگر از مشکلات مربوط به خود محدوده شهرک امام علی(ع) است.

آذری‌‌نصرآباد با اشاره به اینکه مشکل سطح شهرک با راه‌اندازی سایت جدیدی در منطقه جنوبی شهرک تا حدودی مرتفع و اعتراضات ساکنان شهرک با حضور همکاران بهینه‌ساز رفع شده، یادآور شد: اگر مشکلاتی وجود داشته باشد از ساکنان درخواست داریم با تماس گرفتن با سامانه ۹۹۹۰ مشکل را مطرح تا در آن نقطه خاص با حضور همکاران رفع شود.

وی ادامه داد: این سایت با هدف پوشش آنتن‌دهی منطقه ابتدای بلوار شهید ناصری راه‌اندازی شده و بعد از بهینه‌سازی انتظار داریم مشکل این منطقه رفع شود.

مدیر مخابرات منطقه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با راه‌اندازی این دو سایت به طور عملی برنامه بهینه‌سازی آنتن‌دهی این منطقه تکمیل می‌شود، اضافه کرد: مواردی مانند افت سرعت اینترنت مشکل کلی بوده که در سطح همه شهرها وجود دارد.

آذری‌نصرآباد با اشاره به اینکه فضای فرکانسی کشور با توجه به استفاده بهره‌برداران مختلف از جمله اپراتورهای مخابراتی، تلفن همراه، صدا و سیما و غیره سیگنال‌های فرکانسی مشخص و در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد، افزود: برای اینکه تداخل وجود نداشته باشد این بهره‌برداران باید تجهیزاتی را مورد استفاده قرار دهند که در محدوده فرکانسی خودشان کار کنند.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط کرونا و افزایش شدید مشترکان موبایل و ساختار گوشی‌هایی که در بازار وجود دارد تقریبا در حال حاضر همه گوشی‌ها ۴G را حمایت کرده و اکثر مشترکان به صورت خودکار به سمت باند فرکانسی ۴G مهاجرت کرده‌اند و این امر محدودیت بسیار شدیدی در این باند فرکانسی به وجود آورده و از طرفی باند فرکانسی ۳G به صورت خودکار حجم ترافیک آن کاهش یافته است.

آذری‌نصرآباد گفت: دو راه‌حل برای این مشکل وجود دارد که یکی افزایش باند فرکانسی ۴G و دوم بهینه‌سازی در راستای استفاده از باند فرکانسی ۳G برای ۴G است.

وی با اشاره به اینکه راه‌حل دوم در سطح شهرستان‌های استان انجام شده که نتیجه آن بهبود نسبی در قیاس با ماه‌های گذشته است، تصریح کرد: برای اضافه کردن باند فرکانسی ۴G نیز نیاز به باند فرکانسی ۲۶۰۰ بوده تا به سایت‌های ۴G خود در سطح شهرها اضافه کنیم که به صورت نسبی حدود ۳۰ درصد سایت‌های تمام شهرهای استان با توجه به کمبود تجهیزاتی که وجود داشته انجام شده و امیدواریم با اتمام این کار برای همه سایت‌ها این مشکل حل شود.

مدیر مخابرات منطقه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در برخی از شرایط تنها با راه‌اندازی سایت جدید می‌توان مشکل را مرتفع کرد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =