پذیرش ۶۷۷ دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند/۲۸ دانشجو در دانشکده پرستاری طبس

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پذیرش و ثبت نام ۶۷۷ دانشجوی جدید الورود در این دانشگاه خبر داد.

خبر طبس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پذیرش و ثبت نام ۶۷۷ دانشجوی جدید الورود در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمد نجفی بعدازظهر شنبه در نشست خبری با بیان اینکه در ورودی ۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۶۷۷ دانشجو پذیرش شده اند، اظهارکرد: پذیرش دانشجویان در دانشکده های بیرجند، قاین، فردوس ، سرایان و طبس بوده است.

وی با بیان اینکه فرایند ثبت نام تمامی دانشجویان در بیرجند انجام می شود، بیان کرد: از مجموع پذیرفتگان جدید ۴۴۸ نفر خانم و ۲۳۹ نفر آقایان بوده اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در رشته های دکتری تخصصی تا سال گذشته در استان سه رشته فعال بوده است، بیان کرد: امسال در دکتری تخصصی بیهوشی نیز سه نفر در استان پذیرش شده اند که از ۱۵ شهریور ماه تحصیل خود را آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم اکنون در رشته های دکتری تخصصی رادیولوژی، داخلی، اطفال و بیهوشی پذیرش دانشجو دارد.

نجفی مجموع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را دو هزار و ۷۴۷ نفر ذکر کرد و بیان داشت: از این تعداد ۲۸۷ دانشجو در دانشکده قاین، ۲۰۱ دانشجو در فردوس،۷۲ دانشجو در سرایان و ۲۸ دانشجو در دانشکده پرستاری طبس و مابقی در مرکز استان مشغول به تحصیل هستند.

دانشجویان علوم پزشکی بیرجند در المپیاد دانشجویان خوش درخشیدند

وی با بیان اینکه ۱۸۳ نفر اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دانشکده های تابعه آن هستند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در رتبه بندی مرکز توسعه و مطالعات آموزش پزشکی رتبه “الف” را کسب کرده است.

نجفی با بیان اینکه امسال دانشجویان این دانشگاه در دو رشته علوم پایه در المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور شرکت کرده اند، تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه در این مسابقات توانستد یک مدال طلا و یک مدال برنز را کسب کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در این المپیاد نوید ربیعی مدال طلا و شقایق نورانی نیز مدال برنز را در دو رشته علوم پایه از آن خود کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =