هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی

جواد نخعی،کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک، در برخی ساعات غبارآلود و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی از مخاطرات این وضعیت جوی است و منطقه اثر آن سراسر استان خواهد بود.

وی بیان کرد: در این وضعیت احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و جدا شدن سقف‌های موقت، احتمال شکسته شدن درخت‌های آسیب‌پذیر و کهنسال، اختلال در رفت و آمد به دلیل کاهش دید افقی، احتمال خسارت به تابلوهای تبلیغاتی و احتمال سقوط دکل‌ها و داربست‌های فلزی، خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان‌ها به‌ویژه کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی به شهروندان توصیه کرد در این مدت از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی استان بپرهیزند و انجام تمهیدات لازم برای کاهش خسارت وزش باد، استحکام بنا، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و سازه‌های در حال ساخت و کنترل پوشش گلخانه‌ها نیز ضروری است.

وی بر آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی تاکید کرد و گفت: همچنین خودداری از فعالیت‌های ساختمانی به‌ویژه در ارتفاع، مراقبت از کندوهای زنبورعسل و انتقال به مکان مناسب، قرار دادن قیم برای نهال‌های جوان و تازه غرس شده، در خانه ماندن کودکان سالمندان و افراد گروه‌های حساس از دیگر توصیه‌ها است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ناپایداری جوی در این استان هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) صادر کرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =