نصب ۱۲ المان نوروزی در بیرجند/ ۲۶۰ هزار درختچه و گل کاشته شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد محمد زاده سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساماندهی و زیبا سازی فضاهای شهری موجب ایجاد نشاط و سر زندگی در شهروندان می‌شود، به همین منظور در آستانه سال نو و در راستای ایجاد فضای بصری مناسب و زیباسازی فضاهای عمومی اقدامات بسیاری در برنامه‌ریزی های این سازمان در قالب طرح استقبال از بهار اجرایی شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این سازمان در این خصوص اضافه کرد: نورپردازی مناطق مختلف سطح شهر، کاشت درختچه‌ها و کاشت گل‌های فصلی در میادین و بلوارهای شهر، رنگ آمیزی وسایل بازی و مبلمان پارکی، سرویس و رفع و نقص تعدادی از آب‌نماهای سطح شهر، هرس درختان و درختچه‌ها و مبارزه با آفات در سطح پارک‌ها از جمله این اقدامات است.

نصب ۱۲ المان

وی تصریح کرد: ۱۲ المان در سطح شهر بیرجند نصب شده که از این تعداد ۷ المان جدید است و ترمیم و بازسازی ۵ المان نوروزی نیز با رویکرد به روز رسانی این المان‌ها انجام شده است.

محمد زاده از نورپردازی‌های نوروزی خبر داد و ادامه داد: نورپردازی خیابان‌ها و میادین سطح شهر و همچنین سرویس و رفع نقص روشنایی پارک‌ها و میادین از دیگر مواردی است که برای انجام در این ایام در دستور کار قرار گرفت که همه این موارد با تلاش شبانه روزی همکاران سخت‌کوش ما در این سازمان اجرا شد.

کاشت انواع گل

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری با خبر از گلکاری چشمگیر نوروزی اطهار کرد: در این راستا ۱۰ هزار پیاز لاله، ۲۵۰ هزار بوته گل فصلی در میادین، آیلندها و لچکی ها مانند شب بو، میمون، همیشه بهار، مینا چمنی و…. کاشت شد.

محمد زاده ادامه داد: کاشت درخت و درختچه‌هایی نظیر توت ژاپنی، زیتون تلخ، اقاقیا پیوندی، ارغوان و غیره نیز انجام شد که از لحاظ بصری در احیای فضای شهری و استقبال از بهار، فضای سبز مطلوبی را پدید آورده است.

وی اضافه کرد: این اقدامات در قالب طرح استقبال از بهار و به منظور زیباسازی، تلطیف روحیه شهروندان و هماهنگی و همراهی و ترغیب مردم در شروع سال نو برای استقبال از فصل بهار اجرایی شد.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =