امام جمعه بیرجند: جهان می‌تواند رهبری حضرت مهدی(ع) را درک کند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز در چهاردهمین همایش ملی طلاب شهرستان های فردوس، بشرویه، سرایان با موضوع جهاد تبیین با اشاره به این حدیث از امام صادق علیه السلام که می‌فرمایند: «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس؛ کسی که نسبت به زمان خود آگاه باشد، لغزش‌ها بر او هجوم نمی آورند»، اظهار کرد: علمای دین همواره در طول تاریخ حافظ فرهنگ و هویت جامعه بودند، هستند و خواهند بود اما این مقطع یک زمان ویژه است.

وی با بیان اینکه گردهمایی علما در این مقطع حساس با موضوع جهاد تبیین نشان از بصیرت شما علمای دین دارد، گفت: از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمار به کشورهای اسلامی باز شده است، همواره طرح تغییر ناپذیر آنها محور اسلام بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آن روزی که «گلادستون» سیاستمدار کهنه کار انگلیسى قرآن را به دست گرفت و در مقابل لردهای بریتانیا گفت که ما برای سلطه بر کشورهای اسلامی یک مانع بزرگ به نام قران داریم که باید این را از میان برداریم؛ البته منظورش این بود که باید محتوا و فرهنگ قران از جامعه اسلامی برداشته شود و آنها در طول این مدت خیلی کار کردند و خیلی جاها هم متاسفانه به نتایجی رسیدند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه علمای دین به میزانی که حرکت و نفوذ آنها براساس منطق و استدلال است، دشمن هم در جبهه مقابل کار می کند، گفت: دشمن دقیقا در راه ایجاد شبهات، تردید و سرگردانی، سرگرمی و اعتیاد، فحشا و منکرات کار می کند تا بتواند به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با این ترفندها متاسفانه در یک مقطعی خیلی پیش آمدند و قبله اول مسلمین(فلسطین) و قبله دوم(کعبه) را تصرف کردند و از این طریق آنها بر خیلی از جوامع اسلامی نفوذ پیدا کردند، ادامه داد: دشمن در این راه از انواع حیله ها از جمله اختلاف بین مسلمین استفاده کرده و کشتارهای بی رحمانه ای را علیه مسلمانان به راه انداختند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمن با فتنه های متعدد خوبان را در عالم به شهادت می رساند تا بتواند به اهداف خود برسد و بر انسان ها مسلط شوند، گفت: آنها در ایران از گذشته های دور بر این کشور سلطه داشتند و اوج کار آنها در روی کار آوردن رضاخان بی کفایت بود که از این طریق تا توانستند کشور را غارت کردند.

آیت الله عبادی ادامه داد: در دوران سیاه رضاخانی آنقدر بیگانگان بر کشور مسلط بودند که از هیچ جنایتی فروگذار نمی کردند و حتی مانع برگزاری مراسم مذهبی مردم می شدند.

وی با بیان اینکه دشمن در جشن ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی تاریخ اسلام را برداشتند تا اسلام را از کشور برای همیشه جدا کنند، گفت: بیداری مردم و حضور علمای دین در صحنه یک خواب چند ده ساله ای که دیده بودند را به هم ریخت و صحنه را عوض کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن در این ۴۳ ساله انقلاب با همه قوا و تجهیزات خود برای نابودی اسلامی آمدند اما حضور علمای دین و مردم در صحنه دفاع از اسلامی و رهبری حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری مانع تحقق اهداف آنها شد، افزود: امروز دشمن در همه طرح هایی که برای نظام اسلامی داشته، شکست خورده است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز آخرین دست و پا زدن های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق فضای مجازی و رسانه است، که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان پیچ تاریخی تعبیر کردند، گفت: چنانچه درست عمل شود، نوع بشر از سلطه وحشیانه و مستکبرانه ستمگران به پناهگاه عدالت دینی و اسلامی و علوی نائل خواهد شد.

وی خطاب به علمای شرکت کننده در همایش جهاد تبیین با بیان اینکه این اجتماع مبارک شما در این مقطع که مقام معظم رهبری روی مسئله تبیین تاکید دارند دارای اهمیت زیادی است، خاطرنشان کرد: باید واقعیات دشمنان برای مردم منعکس شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم انجام فریضه جهاد تبیین توسط آحاد مردم به خصوص علمای دین، گفت: جهاد تبیین یک تکلیف همگانی است که اگر درست انجام شود، چه بسا که جهان بتواند شایستگی رهبری امام معصوم و حضرت مهدی(علیه السلام) را حاصل کند.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =